Επιχειρείν

Αλέξης Λιάγκας: “Οι κίνδυνοι και οι νέες ευκαιρίες στην αγορά”

Με άρθρο του στο bankingnews.gr ο Αλέξης Λιάγκας, CEO της NOS Insurance Services, παρεμβαίνει υπογραμμίζοντας αφενός τους κινδύνους που διαπιστώνονται σήμερα στην αγορά και αφετέρου αποκαλύπτοντας τις νέες ευκαιρίες που αναδύονται σε αυτή.

Αναλυτικά:

Η διετία της πανδημίας, εκτός από την προσωπική ζωή όλων μας, αδιαμφισβήτητα αποσυντόνισε την αγορά και κατ’ επέκταση την οικονομία. Αυτό το «μούδιασμα» που όλοι βιώσαμε και εξακολουθούμε να βιώνουμε, παραδόξως δεν άγγιξε βαθιά την ασφαλιστική αγορά, που αντιθέτως με την κοινή συνθήκη αμηχανίας που επικράτησε, παρουσιάζει έντονη κινητικότητα.
Είτε σε επίπεδο πράξεων με συμφωνίες που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, είτε σε επίπεδο φημολογίας με συμφωνίες που τείνουν να προχωρήσουν, οι εξαγορές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο αυτή τη στιγμή. Για παράδειγμα η επένδυση του CVC στην Εθνική Ασφαλιστική, η εξαγορά του χαρτοφυλακίου της AXA από την GENERALI και της Metlife από την NN αλλά και η ήδη δρομολογημένη εξαγορά της Ευρωπαϊκής Πίστης από την Allianz αποδεικνύουν την έννοια του «επείγοντος» για αλλαγές που έφερε ο covid ενώ υπάρχει έντονη φημολογία και για άλλες συμφωνίες που τείνουν να προχωρήσουν στο επόμενο διάστημα.

Αυτές οι συμφωνίες ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ με το παράδοξο δεδομένο ότι η χώρα χτυπήθηκε βάναυσα από την οικονομική κρίση και μετέπειτα από τον κορωνοϊό. Αυτό αποδεικνύει ότι η ασφαλιστική αγορά δείχνει τον δρόμο για περαιτέρω επενδύσεις και κοινοπραξίες στην ελληνική οικονομία.Οι νέες ψηφιακές συνθήκες και ο τραπεζικός ανταγωνισμός

Πέραν των εξαγορών παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον σε όλα τα επίπεδα της ασφαλιστικής αγοράς με επενδύσεις στην τεχνολογία και την ψηφιακή μετάλλαξη (digital transformation). Κατ’ επέκταση αυτών των αναπόφευκτων αλλαγών δημιουργούνται και νέες συνθήκες τόσο σε επίπεδο καταναλωτικό, όσο και στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες συστήνουν κανάλια direct διανομής των προϊόντων τους μέσω internet. Έτσι, από τη μία η ψηφιοποίηση δημιουργεί ένα πιο φιλικό περιβάλλον τόσο για τον χρήστη όσο και για τον τελικό καταναλωτή, μιας και ο εν δυνάμει πελάτης εξοικονομεί χρόνο και χρήμα, καθώς οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών πωλήσεων συνηγορούν στην μείωση των ασφαλίστρων. Από την άλλη όμως, αποδυναμώνουν τον ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που εξακολουθεί να έχει βαρύνουσα θέση και σημασία, κάτι που δεν θα έπρεπε να ‘σβήσει’ από τη συνείδηση των καταναλωτών.
Στην αρνητική αυτή εξέλιξη, έχει ήδη συμβάλλει και το bancassurance που πλέον αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας της δραστηριότητας των τραπεζών. Το να προωθούν δηλαδή οι τραπεζικοί υπάλληλοι πέραν των τραπεζικών και ασφαλιστικά προϊόντα.

Πτωτική τάση τιμών των ασφαλίστρων

Ένας από τους κινδύνους που μας απειλεί καιρό και δείχνει να μην υπαναχωρεί είναι οι τιμές των ασφαλίστρων. Αυτό που σίγουρα μοιάζει ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι τιμές έχουν μειωθεί έντονα την τελευταία δεκαετία και έδειξαν μεγαλύτερη πτωτική τάση κατά τη διάρκεια του Covid. Αν και δειλά έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα, δεν παρατηρείται καμία διάθεση για διόρθωση των τιμών προς τα πάνω, παρόλο που ήδη το μέσο κόστος ζημιών καθώς και η συχνότητα αυτών έχουν ήδη αυξηθεί. Αυτός ο κίνδυνος παραμένει, όμως σίγουρα δεν πρέπει να μας αποτρέπει από το να αναζητούμε ευκαιρίες.

Αναζητώντας τις νέες ευκαιρίες

Μέσα σε όλη αυτή την κινητικότητα που παρουσιάζει η ασφαλιστική αγορά καθώς και με το κλίμα ανάπτυξης που διακατέχει τη χώρα μας, η αλήθεια είναι ότι προκύπτουν τεράστιες ευκαιρίες.
Αρχικά, δημιουργούνται νέες ανάγκες για νέα προϊόντα, όπως το cyber που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει, σε όποιο κλάδο κι αν δραστηριοποιείται. Βλέπουμε επίσης παραδοσιακές αγορές, οι οποίες βρίσκονταν σε λήθαργο να επιστρέφουν δριμύτερες όπως για παράδειγμα ο κλάδος των κατασκευών σηματοδοτώντας έτσι το άνοιγμα περισσότερου χώρου για νέες ασφαλίσεις. Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές κοινοπραξίες, σε επίπεδο διαμεσολάβησης, προσφέρουν λύσεις για κάθε κίνδυνο, με ακόμη μεγαλύτερη εξειδίκευση και πληθώρα επιλογών για τους καταναλωτές αναβαθμίζοντας την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών. H μεγαλύτερη όμως ευκαιρία δίνεται στο σύνολο της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα πρέπει να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατόν περισσότερο και σε βάθος την εξωστρέφεια και την τάση συνέργειας που επιδεικνύεται τα τελευταία έτη. Όλες οι βαθμίδες, οφείλουν να επενδύσουν στη δημιουργία του πλαισίου το οποίο θα βοηθήσει τους καταναλωτές να αποκτήσουν ασφαλιστική συνείδηση. Εμείς οι ασφαλιστές οφείλουμε να έχουμε ένα αληθινό, ανθρώπινο πρόσωπο. Να εμπνέουμε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Να λειτουργούμε προνοητικά και με πραγματικό ενδιαφέρον για τους ασφαλιζόμενους.  Γιατί εμείς είμαστε που δινουμε μια μελλοντική υπόσχεση και οφείλουμε να την εξασφαλίζουμε στον καταναλωτή. Θα πρέπει να ξανασυστηθούμε στην κοινωνία, να ξανακερδίσουμε τον χαμένο χρόνο και να επαναπροσδιορίσουμε θετικά τον ρόλο μας και τον ρόλο της ασφάλισης με όλες τις έννοιες που τη συνοδεύουν. Αναζητώντας τη νέα μας ταυτότητα ίσως τελικά ανακαλύψουμε πως πρέπει να διεκδικήσουμε με αξιώσεις τη θέση που δικαιωματικά μας αξίζει.

*

Διαβάστε επίσης