Τοπικά

Δράσεις της Γ΄τάξης του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων

Εκπαιδευτικές  δράσεις  της Γ΄ τάξης  του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων, με θέματα: «Περπατώντας στα Τρίκαλα και ψάχνοντας οδονύμια και μνημεία που σχετίζονται με την επανάσταση του 1821», το «Βαρούσι» και «Στρατιωτικό Μουσείο».

 

ΤΜΗΜΑ:Γ2

Συνδυάζοντας την Ιστορία της Γ΄ Γυμνασίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, την Επανάσταση του 1821 με την τοπική πολιτιστική μας κληρονομιά, τη θεωρία με το βίωμα και την πράξη, πραγματοποιήσαμε την Πέμπτη 11 Νοέμβρη με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γ2 του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων, εκπαιδευτική επίσκεψη στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων ακολουθώντας μια διαδρομή με οδονύμιακαι μνημεία που σχετίζονται με την Επανάσταση του 1821.

Στόχος της δράσης: η συνειδητοποίηση της σημασίας και της αξίας που αποδίδουμε στην Επανάσταση του 1821. Ξεκινώντας από το 5ο Γυμνάσιο και εφόσον είχε προηγηθεί έρευνα σχετική, με ανάθεση εργασιών στους/στις μαθητές/τριες, με το χάρτη της πόλης στα χέρια μας και τις σχετικές διευκρινίσεις φτάσαμε στην οδό Δερβενακίων. Περάσαμε την οδόΛιακατά, την Κανάρη,τη Κωλέτη,την Κοραή, την Μαυροκορδάτου και φτάσαμε στην Αριστείδου Παππά.Κάναμε μια στάση στην πλατεία Χατζηπέτρου. Στη συνέχεια περάσαμε την οδό Καποδιστρίου και κατευθυνθήκαμε στην Κεντρική Πλατεία στο άγαλμα του Κανάρη και του Στουρνάρα. Ακολουθώντας την οδό Στουρνάρα, βρήκαμε τη Χατζηπέτρου, την 25ης Μαρτίου, τη Μάρκου Μπότσαρη, την Πατριάρχου Γρηγορίου. Διασχίσαμε την Καραϊσκάκη, την Υψηλάντου και τη Αθανασίου Διάκου και κάναμε μια στάση για αναστοχασμό και ανταλλαγή απόψεων.

Ανεβαίνοντας την Υψηλάντου, φτάσαμε στη Νικοτσάρα και μπήκαμε στην περιοχή του Βαρουσίου. Μελετήσαμε την αρχιτεκτονική του, περπατήσαμε στα σοκάκια του, είδαμε τις εκκλησιές της παραδοσιακής συνοικίας, στηριζόμενοι στο υλικό που μας έστειλε το ΚΠΕ Τρικάλων – Περτουλίου, με το οποίο συνεργαζόμαστε.  Ανεβήκαμε τα σκαλιά του Φρουρίου και φτάσαμε στο ρολόι και την πυριτιδαποθήκη και συνειδητοποιήσαμε πόσα κάναμε, πόσα είδαμε κι ακούσαμε μέσα σε τρεις διδακτικές ώρες.

Στα πλαίσια αυτής της δράσης καλέσαμε στο σχολείο μας, την Παρασκευή 19.11.2021,την κ. Τσιοτινού Αθανασία, διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων, η οποία μίλησε στα παιδιά για τη δράση των Θεσσαλών Αγωνιστών: Λιακατά, Παππά, Στουρνάρα και Χατζηπέτρου και την προσφορά τους στην Επανάσταση του 1821, παρουσιάζοντας πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Τέλος την Τετάρτη 24.11.2021 συνδεθήκαμε διαδικτυακά με το ΚΕΠΕΑ Τρικάλων- Περτουλίου. Οι υπεύθυνοι του κέντρου μας παρουσίασαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βαρούσι». Μια παρουσίαση που περιείχε πολλά ιστορικά στοιχεία της περιοχής, πληροφορίες για την αρχιτεκτονική των οικοδομημάτων της περιοχής αλλά και πληροφοριακό υλικό για την κοινωνικο – οικονομική κατάσταση και τη ζωή των κατοίκων του Βαρουσίου. Ευχαριστούμε πολύ την παιδαγωγική ομάδα του ΚΕΠΕΑ Περτουλίου για το εξαιρετικό πρόγραμμα που ετοίμασαν για τους μαθητές/τριές μας.

Τελικά, μαθαίνουμε καλύτερα μέσα από βιωματικές δράσεις και αποκτάμε δεξιότητες μοναδικές γιατί οι εικόνες αποτυπώνονται στην ψυχή μας και χαράζουν βαθιά μέσα μας τη γνώση.

 

ΤΜΗΜΑ:Γ3

Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2021 οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Γ3 του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων, στα πλαίσια του μαθήματος: «Σύγχρονη και Νεότερη Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου» και του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Υποενότητα: Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά»  πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Στρατιωτικό Μουσείο που λειτουργεί Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών στα Τρίκαλα.

Η υποδοχή που μας επιφύλαξαν οι υπεύθυνοι της σχολής αλλά και η ξενάγηση που μας έγινε στους χώρους του Στρατιωτικού Μουσείου ήταν εξαιρετική και θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στον χειριστή του θέματος: Αν/χη (ΠΒ) Παναγιώτη Κατσιώπη, Διευθυντή ΣΜΥ/ΓΔΣ-Ε, στονΥΠΛΓΟ Κωνσταντίνο Κούτσια, υπεύθυνο του μουσείου και στους τριτοετείς σπουδαστές/στρια που με ιδιαίτερο ζήλο, περηφάνεια  και κατάρτιση, παρουσίασαν τα εκθέματα του Μουσείου και την ιστορία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών.

Ο χώρος που στεγάζεται το Μουσείο είναι ιδιαίτερα μελετημένος και αντικατοπτρίζει το ήθος και την ποιότητα των εκθεμάτων. Το Μουσείο περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες. Η πρώτη είναι αφιερωμένη στην ιστορία του 5ου Συντάγματος Πεζικού και ιδιαίτερα στη μάχη του Υψώματος 731. Η δεύτερη θεματική ενότητα παρουσιάζει την ιστορική διαδρομή της Σχολής από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα. Ενώ η Τρίτη θεματική ενότητα είναι αφιερωμένη στη δράση του Ελληνικού Στρατού εκτός των συνόρων της χώρας και συγκεκριμένα γίνεται αναφορά στη μάχη του Ελ Αλαμέιν (1942), στη συμμετοχή του Εκστρατευτικού Σώματος Ελλάδος (ΕΚ.Σ.Ε), στον πόλεμο της Κορέας (1950- 1955) και στη δράση της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου (ΕΛΔΥΚ) στα γεγονότα της Κύπρου (1974).

Οι εντυπώσεις μας και οι πληροφορίες που αντλήσαμε από την περιήγησή μας όχι μόνο στους χώρους του Μουσείου αλλά και στον αύλιο χώρο της σχολής και από τη φιλοξενία, τη συμπεριφορά και τη στάση των υπεύθυνων στρατιωτικών ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας.

Στο δρόμο του γυρισμού περάσαμε από το Βαρούσι. Περπατήσαμε στα σοκάκια του και αναφερθήκαμε στην ιστορία της «αρχοντογειτονιάς» της πόλης μας. Θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική των σπιτιών και των εκκλησιών, φωτογραφίζοντας πολλά όμορφα σημεία της περιοχής για να αποτελέσουν «απόκτημα» της δράσης μας. Αξιοποιήσαμε φυσικά το σχετικό υλικό που μας στάλθηκε από το ΚΠΕ Περτουλίου, με το οποίο συνεργαστήκαμε. Το υλικό αυτό, αποτέλεσε σημαντικό βοήθημα στην εξερεύνηση της περιοχής.

Ευχαριστούμε όλους όσους μας βοήθησαν να πετύχουμε τους στόχους των δράσεών μας και ιδιαίτερα  τους εκπαιδευτικούς: κ. Σπήλιο Τσιγάρα, ΠΕ01- Θεολόγο και κ. Ανδρονίκη Μαχαιρά, ΠΕ03 – Μαθηματικό που συνόδευσαν τους/τις μαθητές/τριες του Γ2 και του Γ3 στις εκπαιδευτικές επισκέψεις που υλοποιήσαμε.

Για το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Αναστασία Στουκογεώργου

ΠΕ78 – Κοινωνιολόγος

 

 

Διαβάστε επίσης