Τοπικά

Δριμύ κατηγορώ από τον ΣΥΡΙΖΑ για το νότιο τμήμα του Ε-65

Μετά την τελευταία επίσκεψη του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκου Παππά, στο Νομό Τρικάλων και την ενημέρωση που είχε από τους θεσμικούς φορείς για τα προβλήματα της περιοχή μας, κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για την πορεία υλοποίησης του νότιου τμήματος του Ε65.

 

Την ερώτηση υπέγραψε και ο βουλευτής του Νομού μας Σάκης Παπαδόπουλος.

 

 Θέμα: «Κωλυσιεργία στην έγκριση διορθωτικής χάραξης στο νότιο τμήμα του Ε65 στέλνει το έργο 1,5 χρόνο πίσω»

 

Με τον Ν. 3597/2007 κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) και ρύθμιση συναφών θεμάτων».

Το 2009 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες, οι οποίες διακόπηκαν το 2011. Στα τέλη του 2013 η σύμβαση παραχώρησης τροποποιήθηκε και αποφασίστηκε να προχωρήσει η άμεση κατασκευή, παραδόξως, του μεσαίου τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας – Τρικάλων, μήκους 78,5 χιλιομέτρων, ενώ αναβλήθηκε η κατασκευή τόσο του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Παναγιά) όσο και του νότιου (Α/Κ ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας).

Το 2015, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το έργο αυτό, χωρίς τα δυο βασικά του τμήματα, νότιο και βόρειο, ημιτελές και «βαλτωμένο». Σύντομα έδωσε λύση στα προβλήματα που το καθυστερούσαν και, τον Δεκέμβριο του 2017, παρέδωσε στην κυκλοφορία το μεσαίο τμήμα.

Παράλληλα, μέσα από έντονη προσπάθεια και συνεχή αγώνα στα όργανα της Ε.Ε. πέτυχε την έγκριση κατασκευής των άλλων δύο τμημάτων του Ε65, του νότιου και του βόρειου, που είχαν αναβληθεί – εγκαταλειφθεί, με το τμήμα που είχε παραδοθεί να είναι μη λειτουργικό.

 

Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2018 εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότηση, ύψους 306 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή, από την Παραχωρησιούχο «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε». του νότιου τμήματος του Ε65, Ξυνιάδα – Λαμία, μήκους 32,27 χιλιομέτρων. Η σύμβαση κυρώθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2018 από τη Βουλή των Ελλήνων με τον Ν. 4586/2018 και προέβλεπε σημαντικούς βελτιωτικούς υπέρ του δημοσίου όρους, σε σχέση με την αρχική σύμβαση.

Σε ό,τι αφορά στο βόρειο τμήμα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει από τον Ιανουάριο του 2019 πλήρη φάκελο για την έγκριση του έργου από την Ε.Ε., με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να καθυστερεί πάνω από 20 μήνες την ολοκλήρωση της διαδικασίας και τη λήψη της απαραίτητης έγκρισης.

Η έναρξη των εργασιών κατασκευής του νότιου τμήματος του Ε65 έγινε στις 22 Ιανουαρίου 2019, επί ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, και η προθεσμία περαίωσης τους ορίστηκε στους 36 μήνες.

Το τελευταίο διάστημα όμως, πληροφορίες και δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το νότιο τμήμα του Ε65 δεν πρόκειται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2022, όπως προβλέπεται. Η αδράνεια του υπουργείου Υποδομών στην έγκριση εναλλακτικής χάραξης σε συγκεκριμένο σημείο του έργου, όπως έχει προταθεί από τον ανάδοχο, έχει τελματώσει τις εργασίες και οδηγεί την ολοκλήρωση του έργου 1,5 χρόνο πίσω.

Επειδή τις επόμενες ημέρες εκπνέει η προθεσμία παράδοσης του σημαντικού αυτού έργου, στο νότιο τμήμα του.

Επειδή υφίστανται πληροφορίες και δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το έργο έχει τελματώσει με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών.

Επειδή το νότιο τμήμα μαζί το (ολοκληρωμένο) κεντρικό τμήμα του Ε65 θα αποτελούν έναν άξονα 111 χιλιομέτρων, που θα ενώνει τον ΠΑΘΕ, από τον ανισόπεδο κόμβο Ανθήλης στη Λαμία, με την Δυτική Θεσσαλία στα Τρίκαλα.

Επειδή το έργο θα είναι λειτουργικό και όχι «κολοβό», όπως είναι σήμερα το κεντρικό του τμήμα, και θα αποτελέσει, με την προσθήκη του βόρειου τμήματος, τη διαγώνιο που θα συνδέσει τον Πειραιά με την Ηγουμενίτσα.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ισχύει η προθεσμία παράδοσης σε χρήση / λειτουργία του συνόλου του νοτίου τμήματος του Ε65;
  2. Σε ποιο βαθμό ισχύουν οι πληροφορίες και τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι υπάρχει κωλυσιεργία στην έγκριση της νέας χάραξης του νότιου τμήματος του Ε65; Και αν ναι, σε τι οφείλεται η καθυστέρηση και ποιο είναι το νέο χρονικό ορόσημο παράδοσης του έργου;
  3. Έχει εκτιμηθεί η επίδραση μιας τέτοιας καθυστέρησης στην απασχόληση, το ΑΕΠ, την παραγωγικότητα της οικονομίας της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας, όπως και στις μετακινήσεις/μεταφορές από και προς τις ανωτέρω περιοχές;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Παππάς Νικόλαος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαγενά Άννα

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκιόλας Γιάννης

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Καφαντάρη Χαρά

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Λάππας Σπύρος

Μάρκου Κώστας

Μάλαμα Κυριακή

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Θάνος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Σάκης

Πούλου Παναγιού

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σπίρτζης Χρήστος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Διαβάστε επίσης