Τοπικά

Παράδειγμα τα Τρίκαλα στην κυκλοφορία των ποδηλάτων (video)

Διπλή αναφορά στα Τρίκαλα από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, για τα ποδήλατά τους και για τις επισημάνσεις του Δημάρχου σε σχέση με την αξιοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης 2021-2030 για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, το πρωί της Τετάρτης 3 Φεβρουαρίου 2021, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ο Πρωθυπουργός έφερε ως παράδειγμα τα Τρίκαλα.
Αναφερόμενος στο «πώς λειτουργεί μία πόλη, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε: «Θα έχουμε, το γνωρίζουμε, πολύ περισσότερους ποδηλάτες πια εντός των πόλεών μας, ειδικά στα Τρίκαλα, αυτό είναι κάτι το οποίο ήδη συμβαίνει. Και το πώς θα αντιμετωπίζουμε τους ποδηλάτες με σεβασμό, πώς θα ενθαρρύνουμε τον κόσμο να φύγει από τα τετράτροχα και να πάνε στα δίκυκλα είτε είναι ηλεκτρικά είτε είναι απλά ποδήλατα και το πώς θα το κάνουμε αυτό με ασφάλεια, είναι και αυτή μία πρόκληση που αφορά το μέλλον και όχι το παρελθόν».

Αυτή η φράση του πρωθυπουργού αφορούσε στην παρέμβαση του Δημάρχου Τρικκαίων και προέδρου της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου. Ο οποίος, παρ’ ότι παρών, τοποθετήθηκε μέσω βίντεο με ποδήλατο και τόνισε τη σημασία της αναμόρφωσης των πόλεων με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Είναι απαραίτητη η αναμόρφωση των πόλεων με τα ΣΒΑΚ, επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, θα είναι «σαν να θέλεις να λύσεις παζλ χωρίς να έχεις την αρχική εικόνα».
Και σημείωσε ότι τα ΣΒΑΚ, δίνουν «ζωή σε ανθρώπινη πόλη με ηρεμία και ασφάλεια. Τα   Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, είναι σχέδια βιώσιμης ανθρώπινης ζωής».
Για αυτό ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι, «Πολύ σωστά ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ μίλησε για σχέδια, οργανωμένα σχέδια, βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Δεν αρκεί απλά ένας δήμαρχος, αγαπητέ πρόεδρε, να φτιάξει έναν -να το πω- ξεκούδουνο ποδηλατόδρομο.

Το πώς λειτουργεί μία πόλη, το πώς κινείται κάποιος σε κάποια πόλη, το πώς συνδυάζονται οι μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με αυτοκίνητα, με ποδήλατα, το πώς κινούνται οι πεζοί θα πρέπει να είναι μελετημένο πια σε επίπεδο αστικού ιστού, ώστε οι παρεμβάσεις να γίνονται οργανωμένα και για να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια, αλλά και προφανώς για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής των συμπολιτών μας εντός των πόλεων. Και οι συνήθειες αλλάζουν».
Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Τρικκαίων εκπόνησε το ΣΒΑΚ, εντάσσοντας σε αυτό πλήθος έργων που αναμορφώνουν την πόλη και το κυκλοφοριακό: ανάπλαση όχθεων Ληθαίου, επέκταση ποδηλατόδρομου στην οδό Κονδύλη, νέος ποδηλατόδρομος από το Μουσείο Τσιτσάνη προς πάρκο Αη Γιώργη, αναμόρφωση οδού Καρδίτσης, αναμόρφωση κόμβου Ελευθερίας, αστικές αναπλάσεις, νέες πλατείες.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ανέπτυξε το Εθνικό Σχέδιο, ρόλο συντονιστή είχε ο Υφυπουργός  Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Αχ. Κεφαλογιάννης, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, η Υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή, στελέχη και εκπρόσωποι φορέων για την οδική ασφάλεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ την παρέμβαση του Πρωθυπουργού (στο 45:58)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ την παρέμβαση του Προέδρου της ΚΕΔΕ και Δημάρχου Τρικκαίων
(στο 28:58)

Διαβάστε επίσης




NEWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι για τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και παρασκήνιο