Τοπικά

Πως συμπεριφερόμαστε διατροφικά το Πάσχα; Σας έχουμε τις απαντήσεις!

Μέρες που είναι και για να… μη ξεφύγουμε απευθυνθήκαμε στην έμπειρη διατροφολόγο-διαιτολόγο των Τρικάλων Αγγελική Κλεισιάρη-Καραλή.

Πως συμπεριφερόμαστε διατροφικά; Τι τρώμε; Τι αποφεύγουμε; Τι… τσιμπάμε;… Ιδού οι απαντήσεις:

“Σήμερα Μεγάλο Σάββατο θα ακούσουμε το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης του Κυρίου και αύριο θα γιορτάσουμε το Άγιο Πάσχα. Η Γιορτή των Γιορτών, η Νίκη της Ζωής επι του θανάτου, η Μεγαλύτερη Γιορτή της Χριστιανοσύνης !!!

Όμως αυτή η γιορτή σχετίζεται στενά και με τη διατροφή και μάλιστα με λουκούλλεια γεύματα και διατροφικές ατασθαλίες. Έτσι το βράδυ του Πάσχα και ίσως και το πρωί της Δευτέρας οι περισσότεροι να έχουν στομαχικά και γενικώς γαστρεντερικά προβλήματα.

Η νηστεία των προηγούμενων ημερών προκαλεί σοβαρό πρόβλημα δυσπεψίας αν η ποσότητα κατανάλωσης παραδοσιακών Πασχαλινών φαγητών και γλυκών (που δεν θα λέγαμε πως είναι light !!!) ξεπεράσει τα όρια του οργανισμού μας.

Τι να προσέξουμε λοιπόν?

-Σημαντικό είναι να ελέγξουμε την τροφή μας το βράδυ της Ανάστασης εφ’ όσον αυτό είναι η ενδιάμεση διατροφή από τη νηστεία … στο αρνί !!!

Η παραδοσιακή μαγειρίτσα λοιπόν καλό θα ήταν να μαγειρευτεί με σύνεση στο λάδι και χωρίς να καβουρδίσουμε τα εντόσθια. Ένα λογικό πιάτο μαγειρίτσας με σαλάτα και μια λεπτή φέτα ψωμί είναι αρκετό. Μην αρχίσετε τα λιπαρά τυριά, τις πατατοσαλάτες με μαγιονέζα κ.λ.π. Είναι σίγουρα υπερβολή και θα ξεκινήσετε την ημέρα του Πάσχα με «χάλια στομάχι!».

-Την ημέρα του Πάσχα μην παραλείψετε το πρωινό σας γεύμα για να μην φτάσετε πεινασμένοι στο μεσημεριανό. Αν σας αρέσει το τσουρέκι, είναι ένα καλό πρόγευμα να φάτε ένα κομμάτι με τον καφέ σας και μπορείτε να συνεχίσετε να το τρώτε για ένα – δύο ακόμη πρωινά αλλά σίγουρα ΟΧΙ τσουρέκι μετά το γεύμα ή το βράδυ.

-Μόλις βγει το κοκορέτσι μπορείτε να φάτε μια φέτα (έως δύο λεπτές) αλλά να αποφύγετε το ψωμί και τα τυριά με πολλά λιπαρά. Βγάλτε μια πιατέλα με κομμένα λαχανικά εποχής, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, αυγά βραστά και τζατζίκι που μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας με : αγγούρι, άνηθο, αλάτι, πιπέρι, ξύδι και ΟΧΙ λάδι. Όλα αυτά θα μετριάσουν τη όρεξή σας και θα συμμετέχετε στο τσιμπολόγημα χωρίς θερμίδες. Εννοείτε ότι θα πιείτε και ένα τσιπουράκι ή ούζο αλλά βάλετε πάγο ή νερό για να συντροφεύσει περισσότερη ώρα.

-Το μεσημέρι έχει κατσικάκι ή αρνί. Είναι κρέας πλούσιο σε χοληστερόλη και λίπος αλλά το απαιτεί η μέρα !!! Μην καταναλώσετε ποσότητα πολύ περισσότερη από αυτή που τρώτε καθημερινά – και αύριο μέρα είναι !

Το γλυκό, μετά το αρνί, είναι οι πιο έξτρα θερμίδες του γεύματος! Αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε φάτε δύο μπάλες παγωτό (βοηθάει φέτος και ο καιρός). Έτσι αποφεύγουμε το παντεσπάνι, μπισκότο κ.λ.π.  Καλή λύση είναι και ένα γλυκό με ζελέ και φρέσκα φρούτα εποχής ή κρέμα με φρέσκα φρούτα π.χ. πάβλοβα.

Αλκοόλ θα πιούμε αλλά όχι σαν να μην υπάρχει αύριο γιατί κινδυνεύουμε να πάρουμε με το ποτό ότι θα γλυτώσουμε από το φαγητό. Μπορούμε να πιούμε δύο – τρία ποτήρια κρασί, light αναψυκτικά, μπύρα χωρίς ή με λίγο αλκοόλ και φυσικά άφθονο νερό !

 

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ και

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ”

Info:

Αγγελική Κλεισιάρη – Καραλή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος  MSc

Απόλλωνος 6-Τρίκαλα

Τηλέφωνο 2431072444.

Facebook Αγγελική Κλεισιάρη-Καραλή Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Instagram aggeliki_kleisiari_karali

Διαβάστε επίσης




NEWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι για τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και παρασκήνιο