Τοπικά

“Το Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ”

Του Αποστόλη Β.Παππά

Δημοτικού Συμβούλου

Δήμου Τρικκαίων. 

Κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίσθηκε από την Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπ/ση, οδεύοντας πλέον προς την ολομέλεια. Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση. Διαρρυγνύει τα ιμάτια της. Αναχρονιστικό το ανεβάζει, αντιδημοκρατικό το κατεβάζει. Για να δούμε όμως, πόσο αναχρονιστικές και αντιδημοκρατικές είναι οι βασικές του διατάξεις, και πόσο προοδευτικά είναι αυτά τα οποία υποστηρίζει η αντιπολίτευση.

ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ. Τι ισχύει σήμερα; Μαθητές που γράφουν  1 και 2, που παραδίδουν δηλαδή σχεδόν λευκή κόλλα, εισάγονται στη τριτοβάθμια εκπ/ση. Η συνέχεια είναι γνωστή. Ο φοιτητής εγγράφεται στη Σχολή,  περνάει μερικά ξένοιαστα φοιτητικά χρόνια και στο τέλος τα βροντάει. Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβουμε, ότι αυτός ο μαθητής με τα γραπτά του μας δείχνει κατά έναν εκκωφαντικό τρόπο, ότι δεν θέλει να συνεχίσει. Δεν θέλω ρε να σπουδάσω μας λέει. Δεν μου αρέσουν τα γράμματα, για να σας το πω πολύ απλά. Θέλω να κάνω κάτι άλλο στη ζωή μου. Άλλωστε, καμμιά δουλειά δεν είναι ντροπή. Εμείς όμως εκεί. Θα σπουδάσεις και θα σκάσεις. Πρέπει να πάρεις ένα χαρτί. Η πολιτεία αδυνατεί να το αντιληφθεί κάνοντας διπλή ζημιά. Πρώτη. Με το να του παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπ/ση τον βάζει σε δίλλημα, ουσιαστικά τον πειθαναγκάζει να συνεχίσει κάτι το οποίο δεν θέλει, που στο τέλος θα το παρατήσει είτε από αδιαφορία είτε από αδυναμία, με συνέπεια να χάσει μερικά από τα πλέον παραγωγικά χρόνια της ζωής του αν είχε στραφεί κάπου αλλού. Να αποπροσανατολισθεί και να εθισθεί και λίγο στην τεμπελιά. Δεύτερη.  Βάζει το γονιό να ξοδευθεί χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Μα θα πρέπει το παιδί να μορφωθεί, είναι το επιχείρημα που επιστρατεύεται για να δικαιολογηθεί η αθρόα εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κοιτάξτε. Το πτυχίο το θέλουμε για να το χρησιμοποιήσουμε κατά βάση ως βιοποριστικό εργαλείο. Αυτή είναι η αλήθεια. Η μόρφωση είναι άλλο κομμάτι. Ευρύτερο. Εδώ πρέπει να πούμε, πως, όπως το μυαλό είναι χώρια από τα γράμματα, έτσι και τα γράμματα είναι χώρια από τη μόρφωση. Τη μόρφωση την αποκτάς και χωρίς να είσαι πτυχιούχος. Αρκεί να το θέλεις. Άλλωστε σήμερα υπάρχουν αρκετές πηγές. Αν και εδώ που τα λέμε, ούτε η ΕΒΕ λύνει το πρόβλημα του υπερπληθυσμού των εισακτέων. Όσο οι εισακτέοι στην τριτοβάθμια εκπ/ση δεν τελούν σε συνάρτηση με τις δυνατότητες του παραγωγικού ιστού να τους απορροφήσει, το εκπ/κό σύστημα θα παράγει στρατιές άνεργων πτυχιούχων.

Εν πάση όμως περιπτώσει, χρειάζεται ένας κόφτης. Θα πρέπει να υπάρχει ένα  κατώφλι εισόδου. Οχτώ, εννιά, δέκα δεν ξέρω. Αυτό να το ορίσει η κάθε σχολή. Πάντως όχι  1 και 2. Σε έρευνα, το 52% όσων δήλωσαν ότι ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ το 2019 συμφωνούν.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.

Σήμερα, 1 στους 2 καταλήγει να φοιτά στο τμήμα που είναι μέσα στις πέντε πρώτες επιλογές του. Και είναι αυτοί που συνεχίζουν μέχρι τέλους, μέχρι δηλαδή την απόκτηση του πτυχίου. Φυσικό είναι. Όταν δεν μπορείς να πιάσεις την 1η, τη 2η, την 3η, την 4η , άντε την 5η και πιάσεις την 55η επιλογή σου κάποια στιγμή θα τα παρατήσεις, καθώς δεν σε συγκινεί το αντικείμενο της. Δεν καλύπτει τα ενδιαφέροντα σου, τις επιθυμίες σου, τις ανησυχίες σου. Άλλο ήθελες στη ζωή και άλλο σου έκατσε. Μακράν όμως, από αυτό που ονειρευόσουν. Δεν ικανοποιεί ούτε την έσχατη φιλοδοξία σου. Η απόσταση είναι τέτοια, που στο τέλος αναγκάζεσαι να τα βροντήξεις. Κι εδώ πολλαπλή η ζημιά του αποχωρούντος φοιτητή. Κάποια χρόνια  στράφι, η οικογένεια ξοδεύθηκε ανώφελα, και ενδεχομένως να αποστέρησε τη θέση από κάποιον ο οποίος θα ήθελε να φοιτήσει στη συγκεκριμένη σχολή. Οι δύο αυτές περιπτώσεις δείχνουν ξεκάθαρα, γιατί το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ. Το 30% λοιπόν, προέρχεται κυρίως από αυτές τις δύο δεξαμενές, και συγκροτούν το σώμα των αιώνιων φοιτητών. Σε απόλυτους αριθμούς, ανέρχονται περίπου στις 280.000.

ΑΙΩΝΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. Είναι μια παθογένεια του Πανεπιστημιακού χώρου. Χρειάζεται αντιμετώπιση. Για να μην διαιωνίζεται το πρόβλημα στο νομοσχέδιο προβλέπεται ανώτατο όριο φοίτησης. Για τετραετής σχολές δύο επιπλέον έτη και για πενταετής τρία. Τα όρια αυτά ίσως χρειάζονται μια επιμήκυνση. Να δίδεται μια δεύτερη ευκαιρία σε κάποιον μετανοημένο που θέλει να επανακάμψει, αλλά να εξυπηρετεί και κάποιους που έχουν οικονομικές δυσκολίες και είναι αναγκασμένοι να εργάζονται. Το διάστημα όμως να είναι εύλογο. Ο διπλάσιος χρόνος θαταν μια καλή επιλογή. Το προτεινόμενο 4+2 να γίνει 4+4 και το 5+3 να γίνει 5+5. Όχι όμως αιωνιότητα. Άλλωστε τι νόημα μπορεί να έχει όταν γίνει κανείς πτυχιούχος φιλόλογος η μαθηματικός η δικηγόρος η μηχανικός, η οτιδήποτε άλλο στα πενήντα του, πέραν από κάποιους ενδεχομένως εγωιστικούς λόγους.

Πάντως, κάποια στιγμή τα φοιτητικά μητρώα θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν.

Είπε και κάτι άλλο ο κ. Τσίπρας. Το νομοσχέδιο αυτό συνιστά ‘’ακραία πράξη ιδεοληπτικής εμμονής’’ που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των κολλεγίων και των ιδιοκτητών τους, ώστε να μεγαλώσει η πελατεία τους. Αγαπητέ μου Αλέξη αν είναι έτσι, τότε πως εξηγείται το δικαίωμα της υποβολής παράλληλα ενός δεύτερου μηχανογραφικού, που δίνει τη δυνατότητα στους αποτυχόντες να εισαχθούν στα ΑΕΙ , να έχουν την δυνατότητα εισαγωγής σε δημόσιο ΙΕΚ;  Τι κάνει με αυτό η Κυβέρνηση; Υποδεικνύει, παροτρύνει, και δίνει την ευκαιρία στους νέους να ακολουθήσουν ένα άλλο δημόσιο δρόμο, αυτόν της επαγγελματικής εκπ/σης. Αν ήθελε να πριμοδοτήσει τους κολλεγιάρχες όπως αφήνετε να εννοηθεί , είναι προφανές, ότι αυτή τη δεύτερη ευκαιρία δεν θα τους την έδινε.

Ας έρθουμε τώρα στο ρεζουμέ της υπόθεσης.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΕΙ. Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση ειδικού σώματος, για την φύλαξη των ΑΕΙ. Όχι όλων, αλλά εκεί όπου σημειώνονται παρατράγουδα. Τι δείχνει τελευταία δημοσκόπηση της Metron Αnalysis. Το 64% είναι υπερ και το 31% κατά. Ας δούμε τώρα και την σύνθεση. Αφήνουμε στην άκρη τους δεξιούς. Αυτοί, μια ζωή ‘’συντηρήλες’’ ήταν. Πάντα με το νόμο και την τάξη. Την αντιπολίτευση όμως δεν δείχνει να την προβληματίζει, ότι το 84% όσων ψήφισαν ΚΙΝΑΛ, το 39% όσων ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, το 75% όσων αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώοι και το 46% όσων δηλώνουν κεντροαριστεροί συμφωνούν με το μέτρο.

Θα καταργηθεί η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών ισχυρίζεται η αντιπολίτευση. Το πιστεύετε σοβαρά αυτό; Ρε μπας και  χρεοκόπησαν οι ιδέες σας και δεν το πήρατε χαμπάρι;

Για ψαχτείτε λίγο. Η πλειοψηφία όμως διαφωνεί και αντιτείνει, ότι μάλλον η ελεύθερη διακίνηση των ναρκωτικών θα καταργηθεί. Η πλειοψηφία δεν θέλει πλέον να βλέπει καθηγητές να διαποπεύονται, να τους κρεμάνε κουδούνια, να τους διασύρουν, να τους τρομοκρατούν. Βαρέθηκε να βλέπει τα Πανεπιστήμια να είναι δέσμια, των  βουλήσεων μειοψηφιών. Να αποφασίζουν οι λίγοι για τους πολλούς. Να είναι άντρο και ορμητήριο των μπαχαλάκηδων. Ο πανεπιστημιακός χώρος ταλαιπωρήθηκε αρκετά τις τελευταίες δεκαετίες. Κούρασε τον κόσμο, ο οποίος θέλει να μπει επιτέλους μια τάξη. Με τη συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών απούσα, η αντιπολίτευση συμπλέουσα με μια φοιτητική μειοψηφία διοργανώνει συλλαλητήρια,  με την ευχή και την κρυφή προσμονή μπας και την πέσουν τα ΜΑΤ, μπας και πέσει καμμιά ψιλή, μπας και σχηματισθεί καμμιά δικογραφία, για νάχουμε να λέμε περί αυταρχικού κράτους και άλλες ανοησίες. Δεν πιάνουν πλέον αυτά τα κόλπα.

Φίλοι της αντιπολιτεύσεως αφυπνισθείτε. Αυτά είναι ξεπερασμένες πρακτικές. Βγάζοντας σκελετούς από το  χρονοντούλαπο της Ιστορίας δεν θα πάτε μακριά. Δεν έχετε μέλλον. Όπως πολιτεύεσθε , παρότι ‘’του  γκαντέμη’’ του Μητσοτάκη του τύχαν πολλά στραβά, θα βλέπετε μονίμως την πλάτη του. Αν συνεχίσετε έτσι, η απόσταση συνεχώς θα μεγαλώνει. Στο τέλος, για να διακρίνετε την πλάτη ‘’του  Κούλη του γκαντέμη’’ θα χρειάζεσθε  διόπτρες.

 

 

Υ.Γ.

Μετά την έκθεση των βασικών

διατάξεων του Ν/Σ, ας συμπεράνει

ο καθένας πιο είναι το προοδευτικό

και πιο το αναχρονιστικό.

 

Διαβάστε επίσης




NEWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι για τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και παρασκήνιο