Τοπικά

Το πορτρέτο της εκπαιδευτικής εκδρομής του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων στο Μέτσοβο και τα Γιάννενα

Γράφει η φιλόλογος Μαρία Αγναντή

 

Ποιο κριτήριο άραγε μπορεί να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε αλάνθαστα τί σημαίνει Εκπαιδευτική σχολική εκδρομή?

Με τη βεβαιότητα ότι περιγράφω βιωμένη εμπειρία τουλάχιστον σε εκείνους που δεν αναζητούν σε μία σχολική εκδρομή το περιστασιακό άλλοθι της φυγής για εκτόνωση, αλλά την ποιότητα και τη γνώση, αναλαμβάνω την ευθύνη να πω ότι η εκδρομή που πραγματοποίησε πρόσφατα το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων στο Μέτσοβο και τα Γιάννενα, απαντά στο αρχικό ερώτημα και θέτει τα κριτήρια, ώστε να πραγματοποιηθεί μία εκπαιδευτική σχολική εκδρομή, όπως ακριβώς το υπαγορεύουν τα προσηγορικά της.

Στη μονοήμερη εκδρομή που πραγματοποίησε η Γ’ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων, στις 16 Μαΐου 2022 και οργάνωσαν αφιερώνοντας εξωδιδακτικό χρόνο οι συνοδοί καθηγητές Μαρία Αγναντή, Κωνσταντίνα Πάλλα  και Κωνσταντίνος Γοράντης,  οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κοινωνήσουν πρωτόγνωρα βιώματα.

Με σύμμαχο εαρινές καιρικές συνθήκες, ολάνθιστη φύση και ποιότητα ταξιδιού που μας προσέφερε το Γραφείο Γενικού Τουρισμού ΥΠΕΡ TOURS προσεγγίσαμε τον πρώτο προορισμό του προγράμματός μας, το Μέτσοβο.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πλατεία του Μετσόβου και να αποκτήσουν καινούργια ερεθίσματα εσωτερικεύοντας όσα που δύσκολα επιτυγχάνονται στην αίθουσα διδασκαλίας με αποστήθιση που επιβάλλεται από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Επόμενος προορισμός μας το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας στο χωριό Μπιζάνι Ιωαννίνων. Ιδανικό τρόπο να προβληθεί σε παιδιά η πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελούν η σύλληψη, οι ιδέες και η προσωπική εργασία του γλύπτη δημιουργού Παύλου Π. Βρέλλη αποτυπωμένη στα έργα που στεγάζονται στο εν λόγω Μουσείο, πλούσιο σε λαογραφικό και ιστορικό υλικό. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα κέρινα ομοιώματα με θέματα που άντλησε ο δημιουργός τους από την Ελληνική Ιστορία.  Τα εκθέματα του Μουσείου περιλαμβάνουν μορφές και αναφορές από την περίοδο της Τουρκοκρατίας, της Ελληνικής Επανάστασης, του αγώνα των Μακεδονομάχων, τους Βαλκανικούς Πολέμους, το Αλβανικό Μέτωπο, τη Μικρασιατική καταστροφή και την τραγωδία της Κύπρου.

Μετά από ξεχωριστά ανθρώπων έργα επισκεφθήκαμε ένα θαυμαστό έργο της φύσης, το Σπήλαιο του Περάματος που βρίσκεται πλάι στη Λίμνη των Ιωαννίνων. Επιδεικνύοντας ευγένεια και σεβασμό οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν από έμπειρη ξεναγό για 45 λεπτά απολαμβάνοντας την περιήγηση και θαυμάζοντας το εκπληκτικό έργο της φύσης με τους εντυπωσιακούς σταλακτίτες και σταλαγμίτες που συναγωνίζονται σε ομορφιά τα καλύτερα σπήλαια του κόσμου.

Αφού απολαύσαμε τα τοπικά εδέσματα και χορτάσαμε τη μνήμη μας με όμορφες παραλίμνιες εικόνες, το απόγευμα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο  και χωρίς απρόοπτα με απόλυτη αίσθηση ακρίβειας χρόνου και με υπευθυνότητα ο οδηγός Γιώργος Αποστόλου μας οδήγησε σώους και αβλαβείς στα Τρίκαλα.

Γεμάτη ικανοποίηση από το ήθος των μαθητών μας καθώς και την άψογη συνεργασία των συναδέλφων καθηγητών, τώρα που γράφονται τούτα τα βιώματα, θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους γονείς που μας εμπιστεύτηκαν άλλη μια φορά τα παιδιά τους, τα οποία με το ήθος και τη συνεργάσιμη συμπεριφορά τους βοήθησαν να πετύχει αυτό το ταξίδι. Ευχαριστίες επίσης απευθύνω στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την οικονομική ενίσχυση των μαθητών.

Επιθυμώ και εύχομαι  η εκδρομή που πραγματοποιήθηκε να συνετέλεσε και να βοήθησε τους μαθητές μας να βιώσουν και να αντιληφθούν τον μορφωτικό χαρακτήρα καθώς και την ψυχική ανάταση που αφειδώλευτα προσφέρεται μέσω μιας ποιοτικά οργανωμένης  σχολικής εκδρομής.

Σε εποχή που “ο πολιτισμός της οθόνης” απειλεί να κατακυριεύσει τις νεανικές ψυχές αφενός και που το στείρο εκπαιδευτικό σύστημα αφετέρου επιμένει να θεωρεί “χαμένο” τον χρόνο εκείνο που αφαιρείται από την παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη,

οι ποιοτικά οργανωμένες σχολικές εκδρομές

(από εκπαιδευτικούς που σεβόμενοι τους μαθητές αγαπούν και τιμούν το λειτούργημά τους χωρίς την ευκολία της νοοτροπίας του περαστικού…)

θα αποτελούν αναγκαία και ικανή συνθήκη για  αναβαθμισμένο, ελκυστικό μα πρωτίστως δημιουργικό δημόσιο σχολείο.

Διαβάστε επίσης