Ροή Τοπικά

Τρίκαλα- Διαλειμματική νηστεία: “Μόδα ή σωστή μέθοδος απώλειας βάρους ;”

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Αγγελική Κλεισιάρη-Καραλή μας δίνει απαντήσεις για νέες τάσεις στη διατροφή μας.

Μια διατροφή που συζητιέται πολύ τελευταία είναι η αποκαλούμενη «διαλειμματική νηστεία», δηλαδή τρώμε μόνο συγκεκριμένες ώρες μέσα στο 24ωρο. «Είναι μόδα ή σωστή μέθοδος απώλειας βάρους;» ρωτάμε την έμπειρη διατροφολόγο και μας δίνει σαφείς απαντήσεις και κατευθύνσεις:

«Τίποτα από τα δύο ! Δεν είναι μόδα γιατί δεν είναι καινούργια ανακάλυψη. Είναι αρχαία παράδοση και θρησκευτική πρακτική πολλών πολισμών. Επίσης  δεν μπορούμε να την «βαπτίσουμε » σωστή μέθοδο γιατί μελετάται  τα τελευταία χρόνια, με θετικά προς το παρόν αποτελέσματα, αλλά χωρίς να υπάρχουν έρευνες για μακροπρόθεσμα οφέλη ή συνέπειες στην υγεία μας.

Εφόσον ξεκαθαρίσαμε τα βασικά ας της δώσουμε έναν ορισμό : Διαλειμματική νηστεία είναι ένα μοτίβο διατροφής που περιλαμβάνει αρκετές ώρες αφαγίας και συγκεκριμένο διάστημα (διαλείμματα) κατανάλωσης φαγητού.

Άθελα μας πολλές φορές ακολουθούμε ένα τέτοιο μοτίβο διατροφής αλλά δεν ξέρουμε πώς να το κάνουμε σωστά για να έχουμε τα ανάλογα οφέλη και μας μένει μόνο ….. η πείνα!

-Επιτρέπεται να το κάνουν όλοι ; Σίγουρα ΟΧΙ! Συστήνεται σε απόλυτα υγιή άτομα και απαγορεύεται σε : άτομα κάτω των 10 ετών, σε έγκυες , θηλάζουσες , ασθενείς που λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή που επιβάλλεται η κατανάλωση τροφής και σε άτομα με διαταραχές πρόληψης τροφής γιατί μπορεί να προκαλέσει εμμονή με το φαγητό και να επιδεινώσει το πρόβλημα. Για τους υπόλοιπους σίγουρα δεν είναι επικίνδυνη για την υγεία, αντιθέτως φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου  2  και καρδιαγγειακά νοσήματα.

-Υπάρχουν διάφοροι τύποι Διαλειμματικής Νηστείας; Η απάντηση είναι «ναι» αλλά ο πιο γνωστός και ο πιο «εύκολος» τύπος είναι ο 16:8. Εδώ έχουμε εναλλαγή 16 ωρών νηστείας (αφαγίας) και 8 ώρες ελεύθερης διατροφής  χωρίς καθορισμό του είδους και της ποσότητας του φαγητού που θα καταναλώσουμε.

 

Στη φάση της νηστείας επιτρέπονται μόνο υγρά χωρίς θερμίδες  όπως καφές, χαμομήλι και τσάι  χωρίς ζάχαρη ,μέλι , φρουκτόζη, σιρόπι αγαύης  κτλ ,ενώ  η στέβια επιτρέπεται . Επομένως μπορείτε να φάτε όλα τα γεύματά σας σε διάστημα 8 ωρών και να απέχετε από κάθε τροφή τις επόμενες 16 ώρες! Το πιο εύκολο κατά την άποψη μου είναι το διάστημα 11:00 με 19:00 ή 14:00 με 22:00 για τους πιο βραδινούς τύπους!

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν ξεχνάμε : τους  βασικούς κανόνες  υγιεινής διατροφής, να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας πίνοντας  νερό και να  συνδυάζουμε αυτόν τον τρόπο απώλειας βάρους με αερόβια γυμναστική για  πιο όμορφο, υγιεινό και άμεσο αποτέλεσμα.

Αν φάτε σωστά, η μόνη παρενέργεια που  θα νοιώσετε  είναι η πείνα και μην ξεχνάτε…. Δεν λιμοκτονούμε για να χάσουμε βάρος αλλά και δεν τρώμε τεράστια γεύματα σαν να μην υπάρχει αύριο!

Σκεφτείτε  αν αυτός ο τρόπος ταιριάζει στην καθημερινότητα σας, αν έχετε αντοχές και ………    καλή αρχή!»!!

Info:

Αγγελική Κλεισιάρη – Καραλή, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος  MSc

Απόλλωνος 6-Τρίκαλα

Τηλέφωνο 2431072444.

Facebook Αγγελική Κλεισιάρη-Καραλή Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Instagram aggeliki_kleisiari_karali

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τα Τρίκαλα, τη Θεσσαλία, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο trikalavoice.gr

Ακολουθήστε το trikalavoice.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα.

Ακολουθήστε το trikalavoice.gr στο  Instagram και δείτε τις καλύτερες φωτογραφίες από τα Τρίκαλα και την Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης







NEWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι για τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και παρασκήνιο