Τοπικά

Τρίκαλα. Καύσωνας και σωστή διατροφή

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ελευθερία Μπουντούρη μας δίνει χρήσιμες συμβουλές για τις… δύσκολες μέρες που διανύουμε.

Αναλυτικά:

Οι μέρες που διανύουμε, λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών, είναι από τις πιο καυτές του φετινού καλοκαιριού και κάνουν τη ζωή μας και την καθημερινότητά μας πιο δύσκολη. Η αύξηση της περιβαλλοντικής θερμοκρασίας απειλεί πρωτίστως τα παιδιά, τα άτομα της τρίτης ηλικίας και γενικότερα τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι όσοι πάσχουν από χρόνια νοσήματα. Κάποιες μικρές αλλαγές στη διατροφή θα μπορούσαν να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

  1. Η κατανάλωση νερού και υγρών είναι το βασικό μέσο «ψύξης». Οι καθημερινές συστάσεις περιλαμβάνουν 2 λίτρα νερού την ημέρα. Τις καυτές ημέρες αυτή η σύσταση μπορεί να αυξηθεί στα 2μιση λίτρα την ημέρα. Επίσης, μπορούμε να καταναλώνουμε φυσικό χυμό φρούτων, ημίπαχο γάλα και άλλα δροσερά ροφήματα, βασισμένα σε βότανα όπως το πράσινο τσάι. Γενικά, η ενυδάτωση του οργανισμού είναι αρκετά σημαντική.
  2. Στην καλή ενυδάτωση του οργανισμού μπορούν να συμβάλλουν ορισμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία αποτελούνται από 80-95% νερό. Εκτός από τα φρούτα, υψηλή περιεκτικότητα νερού περιέχουν οι πατάτες, το καλαμπόκι και το γιαούρτι.
  3. Αποφυγή επιβαρυντικών τρόπων μαγειρέματος. Το τηγάνισμα, λ.χ., δεν ενδείκνυται το καλοκαίρι, ενώ αντιθέτως λιγότερο επιβαρυντικό είναι το ψήσιμο και το βράσιμο. Η επιβάρυνση σχετίζεται με την αύξηση της περιεκτικότητας σε λίπος, που καθιστά τα τρόφιμα πιο δύσπεπτα, με συνέπεια να «κουράζεται» ο οργανισμός για να ολοκληρωθεί η πέψη τους. Η παρατεταμένη πέψη μιας τροφής, αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και μας κάνει να ζεσταινόμαστε πιο πολύ.
  4. Αποφυγή υψηλής κατανάλωσης αλκοόλ. Το αλκοόλ αυξάνει τη σωματική θερμοκρασία και εντείνει την αφυδάτωση. Να επιλέγονται συνεπώς ποτά με σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε οινόπνευμα.
  5. Να αποφεύγονται βαριά μαγειρευτά φαγητά και λιπαρές σάλτσες. Να προτιμώνται πιο ελαφρά φαγητά όπως σαλάτες και η θερμοκρασία των φαγητών να είναι φυσιολογική προς χαμηλή όταν καταναλώνονται, δηλαδή να μην καταναλώνονται αρκετά ζεστά.

Γενικά, προτιμάται μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και χαμηλή σε λίπος. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η σωστή ενυδάτωση και η φυσική άσκηση να πραγματοποιείται είτε πρωί είτε αργά το απόγευμα που έχει πέσει ο ήλιος.

Ελευθερία Μπουντούρη

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Ασκληπιού 9, Τρίκαλα

2431304686

Διαβάστε επίσης







NEWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι για τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορτάζ και παρασκήνιο