Ροή Τοπικά

10΄ πιο κοντά Τρίκαλα-Βόλος. Προχωρά ο νέος περιφερειακός της Λάρισας

Υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό η σύμβαση της μελέτης για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού της Λάρισας.

 

Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός υπέγραψε τη σύμβαση της «Μελέτης βελτίωσης της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας: Τμήμα από Α/Κ Τρικάλων έως ε.ο. Τρικάλων», προϋπολογισμού  998.840,87 ευρώ, που  οδηγεί σε έργο για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού της πόλης της Λάρισας. Προβλέπεται η πλήρης μελέτη βελτίωσης της οδού με  κύρια αρτηρία 6,6 χλμ διαχωρισμένης κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, παράπλευρο δίκτυο από την εκτός σχεδίου πλευρά της πόλης της Λάρισας και 4 ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι.

 

«Υπογράψαμε τη σύμβαση της μελέτης για τη βελτίωση της νότιας παράκαμψης της Λάρισας,  προϋπολογισμού ενός εκατομμυρίου ευρώ, που οδηγεί σε ένα κρίσιμο και ωφέλιμο έργο, που αναβαθμίζει την  πόλη της Λάρισας και τη λειτουργία των περιφερειακών της δρόμων» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Ένα έργο που αλλάζει την αρχιτεκτονική του τοπίου στην περιοχή και δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας σε ένα δρόμο, την ευθύνη συντήρησης του οποίου έχει ο Δήμος Λαρισαίων. Ένα δρόμο  όπου έχουν σημειωθεί  ατυχήματα και για αυτό  χρειάζεται αναβάθμιση. Πρόκειται για ένα  έργο στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των ανθρώπων. Ξεκινά  από  τον κυκλικό κόμβο που κατασκεύασε η Περιφέρεια Θεσσαλίας  στη συμβολή της περιφερειακής οδού Τρικάλων με την οδό Φαρσάλων και τελειώνει στον κυκλικό κόμβο που κατασκευάσαμε στη Γεωργική Σχολή. Προβλέπεται η κατασκευή τεσσάρων κυκλικών κόμβων στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στις οδούς Αργοναυτών και Παιωνίου καθώς και  παράπλευρο δίκτυο. Από προγενέστερες μελέτες, έχουμε μελετήσει και τις γέφυρες του  ΟΣΕ στην περιοχή. Ευχαριστώ τις Τεχνικές μας Υπηρεσίες για την ταχύτητά τους. Ευελπιστώ και ο μελετητής να προχωρήσει γρήγορα, γιατί  σε αυτή  τη δύσκολη  εποχή, η ταχύτητα σώζει και μόνο με γρήγορες ταχύτητες μπορεί να αλλάξει η  Ελλάδα και η ζωή μας» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Η μελέτη

Σε αντιστοιχία με τα κριτήρια κατάταξης των οδών σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ– ΛΚΟΔ, η μελετώμενη οδός θεωρείται «Αστική Αρτηρία (οδός που έχει κυρίως χαρακτήρα σύνδεσης αλλά και προσπέλασης για την εξυπηρέτηση ευρύτερων οικιστικών ενοτήτων (π.χ. τομείς πόλης)» και συνεπώς κατατάσσεται στη κατηγορία οδών ΒΙΙ. Επιλέγεται διατομή με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Με βάση τα αποτελέσματα των κυκλοφοριακών μετρήσεων και τα προβλεπόμενα από τις ΟΜΟΕ, προτείνεται η διατομή β4νσ ή β4ν*σ.

Η υφιστάμενη οδός είναι κατασκευασμένη επί χαμηλού επιχώματος ύψους μέχρι 2m. Η διαπλάτυνση της οδού, προβλέπεται  ότι θα γίνει με επέκταση των υφιστάμενων επιχωμάτων.

Στα πλαίσια της μελέτης του συγκοινωνιακού έργου είναι απαραίτητη η μελέτη τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων (Ι/Κ). Οι θέσεις των ισόπεδων (κυκλικών) κόμβων που προτείνονται για διερεύνηση είναι:

  1. Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την Οδό Παιωνίου
  2. Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την Οδό Αργοναυτών
  3. Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την οδό για Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο
  4. Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας για σύνδεση με ΤΕΙ Λάρισας

 

Στο εξεταζόμενο τμήμα της οδεύσεως κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή εξωτερικού παραλλήλου από τον Α/Κ Τρικάλων ( ΠΕΟ Αθηνών –Θεσσαλονίκης) – έως το Ι/Κ της Ε.Ο Λάρισας – Τρικάλων (Οδός Ιωαννίνων), ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών, μήκους περίπου 6,20χλμ.

Πρόκειται για οδό σύνδεσης παρόδιων ιδιοκτησιών  (βιοτεχνικής και εμπορικής χρήσης) καθώς και αγροτικών εκτάσεων και συνεπώς σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ, ανήκουν στη κατηγορία ΑΙV. Η διατομή που προτείνεται είναι η δ2 (ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ & ΟΜΟΕ-Δ).

Σκοπιμότητα

Η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος από Α/Κ Τρικάλων ( ΠΕΟ Αθηνών –Θεσσαλονίκης) έως κόμβο Ε.Ο. Τρικάλων που αποτελεί την Νότια Παράκαμψη Λάρισας και χρήζει αναβάθμισης για λόγους οδικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετήσει ταχύτερα και ασφαλέστερα τις υπερτοπικού ενδιαφέροντος κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής. Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται: α)από υψηλό αριθμό  καθημερινών μετακινήσεων β)από σημαντικό φόρτο οχημάτων από και προς Αθήνα/Θεσσαλονίκη με σημαντικό ποσοστό βαρέων και γ) από έντονη παρόδια δόμηση εγκαταστάσεων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα με πρόσβαση στην υφιστάμενη που επιβάλλει την κατασκευή παραπλεύρου δικτύου.

Η  ολοκλήρωση του έργου πετυχαίνει την   αύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών της οδού, μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την χρήση αυτής, κυρίως από τα βαρέα οχήματα, και μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού των διερχόμενων από την Λάρισα χρηστών.

Η υπάρχουσα κατάσταση της οδού δεν ανταποκρίνεται τόσο στους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους, όσο και στους νέους κανονισμούς περί μελετών οδοποιίας. Η ανάγκη συνεπώς βελτίωσης των χαρακτηριστικών της οδού είναι επιτακτική.

 

Διαβάστε επίσης