Τοπικά

3 ώρες Αθήνα-Καλαμπάκα. Αναβαθμίζεται η γραμμή

SAMSUNG CAMERA PICTURES

«Καυτός» θα είναι ο Αύγουστος για την ΕΡΓΟΣΕ η οποία θα ξεκινήσει την προώθηση έργων προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ από τα οποία τα 3,3 δισ. μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και τα υπόλοιπα με άμεση δημοπράτηση.

 

Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου και θα τον κάνουν πιο ελκυστικό τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές, δίνοντας την ευκαιρία στην χώρα μας να μετατραπεί σε κέντρο hub της ευρύτερης περιοχής. Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει κρίσιμα ορόσημα µε στόχο την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας µέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου εντός του Αυγούστου.

Εργα ηλεκτροκίνησης

Η ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων προχωρά σε άμεση δημοπράτηση τεσσάρων σημαντικών έργων με προϋπολογισμό πάνω από 400 εκατ. ευρώ. Στόχος των έργων αυτών είναι να  καλυφθεί  το υφιστάμενο δίκτυο και να γίνει πιο «φιλικό» μέσο.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για τη Β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη – Ρίο, τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Σε πορεία επαναδημοπράτησης είναι το σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018, έμπλεξε σε δικαστικές εμπλοκές με αποτέλεσμα η ΕΡΓΟΣΕ να αποφασίσει πριν από μερικούς μήνες την ακύρωση του. Τώρα, προετοιμάζεται η επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο θα έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά και την ίδια πηγή χρηματοδότησης.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσσαλίας, δηλαδή την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα. Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ είναι 54,16 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,68 εκατ. ευρώ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα.

Διοικητικά το έργο ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Γενικά το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα συνδέει το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.

kontologis.gr

Διαβάστε επίσης