Site icon TrikalaVoice

Βαλτιμόρη: Κατέρρευσε γέφυρα μετά από πρόσκρουση πλοίου

Ενα πλοίο προσέκρουσε στη γέφυρα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, προκαλώντας την πτώση της στον ποταμό Πατάπσκο, ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης η αμερικανική ακτοφυλακή.

 

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, «πολλά αυτοκίνητα και άνθρωποι» κατέληξαν στο νερό.

Στο σημείο βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση διάσωσης και ανάσυρσης των οχημάτων. Μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχουν αναφερθεί θύματα.

«Ψύχος και χαμηλή ορατότητα»

«Αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά μας είναι η διάσωση αυτών των ανθρώπων» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Βαλτιμόρης, Κέβιν Καρτράιτ, σημειώνοντας πως προς το παρόν δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός των ανθρώπων προς διάσωση και κάνοντας λόγο για «τουλάχιστον είκοσι».

Ο ίδιος δήλωσε ακόμη πως υπάρχουν «κάποια φορτία ή κιγκλιδώματα που κρέμονται από τη γέφυρα», καθιστώντας τις συνθήκες στην ατσάλινη υποδομή μη ασφαλείς.

Το ψύχος και η χαμηλή ορατότητα που επικρατούν στην περιοχή δυσχεραίνουν το έργο της διάσωσης, σύμφωνα με τον ίδιο. «Η αίσθηση είναι γύρω στους -1 βαθμούς Κελσίου εδώ που είμαι. Αρα, εκεί είναι ελαφρώς πιο κρύα και είμαι σίγουρος πως η θερμοκρασία του νερού είναι ακόμη πιο χαμηλή… Κι αυτό μπορεί να προκαλέσει ανησυχία και κίνδυνο για τους δύτες μας» σημείωσε. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, μεταξύ των οχημάτων που έπεσαν στον ποταμό, ήταν και ένα μεγάλο φορτηγό, η πτώση του οποίου προκάλεσε διαρροή καυσίμων στο νερό.

Η πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key -μια γέφυρα μήκους σχεδόν τριών χιλιομέτρων που πήρε το όνομά της από τον άνθρωπο που έγραψε τον αμερικανικό εθνικό ύμνο- έγινε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Σώο το πλήρωμα του πλοίου

Οι αρχές ενημερώθηκαν για το περιστατικό στις 1:27 τα ξημερώματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν σημαίας Σιγκαπούρης, ήταν ναυλωμένο από τη Maersk και είχε προορισμό το Κολόμπο της Σρι Λάνκα. 

Η γέφυρα Francis Scott Key που άνοιξε το 1977, αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου 695.

Προσώρας, άγνωστη παραμένει η έκταση της καταστροφής, σύμφωνα με την Υπηρεσία Μεταφορών του Μέριλαντ, που γνωστοποίησε πως η κυκλοφορία στην περιοχή έχει αποκλειστεί.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το Μέριλαντ

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μετά το συμβάν.

«Είμαστε ευγνώμονες στους γενναίους άνδρες και γυναίκες που συμμετέχουν στις προσπάθειες διάσωσης και προσευχόμαστε για την ασφάλεια όλων» δήλωσε ο ίδιος σε ανακοίνωσή του.

Τις έρευνες των τοπικών αρχών συνδράμουν το FBI και αξιωματούχοι του ATF (Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms, and Explosives).

Ανθρώπινο ή μηχανικό λάθος;

Μηχανικό λάθος θεωρεί ως «πιθανότερη» αιτία του ατυχήματος εμπειρογνώμονας σε θέματα ναυτικής ασφάλειας.

«Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι αν υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης. Το άλλο, φυσικά, είναι αν υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης» ανέφερε στο Sky News ο Ντέιβιντ ΜακΦάρλεϊν, διευθυντής της ανεξάρτησης συμβουλευτικής εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants.

Ο ίδιος θεωρεί το ανθρώπινο λάθος λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που βρίσκονταν σε υπηρεσία στο πλοίο, όπως λέει.

«Δεν θα πρέπει να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι κάποιος άλλος πρέπει να έχει παρέμβει και να αναλάβει δράση» είπε.

«Η πιο πιθανή αιτία για το συμβάν είναι μια βλάβη μηχανική ή στο σύστημα πηδαλίου, αλλά κάτι τέτοιο δεν θα το μάθουμε έως ότου οι ειδικοί μπουν και εξετάσουν το πλοίο. Ακόμη και τότε, βέβαια, είναι απίθανο να εκτιμήσουν άμεσα τι συνέβη, θα χρειαστεί χρόνος» κατέληξε.

Δεν είναι το πρώτο ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται το Dali – μήκους 300 και πλάτους 48 μέτρων.

Το 2016, το φορτηγό πλοίο είχε προσκρούσει σε αποβάθρα στο λιμάνι της Αμβέρσας, σύμφωνα με τον ιστότοπο Shipwrecklog, χωρίς πάντως να προκλήθούν θύματα, σοβαρές ζημιές ή προβλήματα ρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής.

Πηγή: New York Times/Reuters/Associated Press/BBC/SkyNews

Exit mobile version