Site icon TrikalaVoice

Αυτός είναι ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 που παραδίδεται αύριο. Δείτε video το νέο τμήμα

Στην κυκλοφορία δίνεται από αύριο το πρωί ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος Ε-65, ένα μεγάλο έργο της ΤΕΡΝΑ το οποίο βγάζει από την απομόνωση τη Δυτική Θεσσαλία. Πλέον δίνονται στην κυκλοφορία 136 χλμ. συνολικά από τον κόμβο Καρπενησίου, έξω από τη Λαμία, μέχρι την Καλαμπάκα και μέσα στην επόμενη χρονιά αναμένεται να δοθεί και το βόρειο τμήμα μέχρι Εγνατία οδό.

 

 

Έργο παραχώρησης

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά:

  1. στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 206,5 χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών),
  2. στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του  Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

 

Δείτε το εντυπωσιακό video:

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ συναντάμε τα εξής:

 

Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ.  είναι οι εξής τρεις: Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ.,  Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και  Τρικάλων στο 105,7 χλμ. Τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85€,  3,40€  και 2,95€. Σύνολο: 8,2€ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Υπενθυμίζουμε, ότι υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου,  θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης. Παράλληλα θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο  αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

 

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο 04:00
Αθήνα – Καστοριά 04:35
Αθήνα – Κοζάνη 04:30
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

Η νέα δίδυμη σήραγγα

Πρόκειται για δίδυμη σήραγγα με μήκος τρία χλμ. ανά κλάδο. Η οριζοντιογραφική διάταξη του έργου είναι τέτοια που η είσοδός του βρίσκεται προς τον νότο και η έξοδός του προς τον βορρά, Η αξονική απόσταση των δύο κλάδων είναι τυπικά 65m, με ένα τμήμα συναρμογής στην αρχή και το τέλος, όπου η απόσταση κυμαίνεται από 35m έως 65m. Το ύψος του υπερκείμενου εδάφους κυμαίνεται από ~80m έως ~280m.

Μεταξύ των δύο κλάδων προβλέπονται οκτώ (8) συνδετήριες στοές, έξι (6) για την εξυπηρέτηση των πεζών και δύο (2) για την εξυπηρέτηση των οχημάτων. Στις συνδετήριες στοές των οχημάτων προβλέπεται διαπλάτυνση της τυπικής διατομής επί της κύριας σήραγγας για μήκος 50m., η οποία λειτουργεί έως χώρος στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης.

Το πλάτος της σήραγγας ανέρχεται στα 11,00 μ. ενώ η τυπική διατομή αποτελείται  από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κλάδο πλάτους 3,75 μ. Το καθαρό ελεύθερο ύψος της σήραγγας (περιτύπωμα κυκλοφορίας) ανέρχεται σε 5,00 μ.

Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της  Όθρυος μέσα από τεκτονισμένες περιοχές με έντονη υδροφορία.

Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας. Προκειμένου για την εύρυθμη λειτουργία της, έχουν κατασκευαστεί δύο κέντρα ελέγχου,  ένα στην είσοδο και ένα στην έξοδο της σήραγγας. Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών, έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητοδρόμου που βρίσκεται στους Σοφάδες. Σε περίπτωση  που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης στους Σοφάδες, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της σήραγγας από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Επίσης τόσο στο κτίριο ελέγχου που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας όσο και σε εκείνο που βρίσκεται στην έξοδο, υπάρχουν γεννήτριες ικανές να διασφαλίσουν την ηλεκτροδότηση της σήραγγας υπό πλήρες φορτίο για 24 ώρες.

Πέραν των ανωτέρω έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της σήραγγας :

  1. Σύστημα πυρόσβεσης : Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36μ. υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο
  2. Σύστημα αερισμού εκ-καπνισμού : Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.
  3. Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.
  4. Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.
  5. Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.
  6. Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση/προειδοποίηση των χρηστών

Η σήραγγα Τ2 έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από τη διοικητική αρχή σηράγγων (Δ.Α.Σ)

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα

 

Νότιο τμήμα- Από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Ξυνιάδας

32,5 χλμ. συνολικό μήκος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νότιου Τμήματος

 

Κεντρικό Τμήμα – Από Α/Κ Ξυνιάδας έως  Α/Κ Τρικάλων

79,1 χλμ. συνολικό μήκος Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Βόρειο Τμήμα (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας)

 

70,5 χλμ. συνολικό μήκος – Παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα 25 χλμ. έως και Α/Κ Καλαμπάκας.

 

Για την κατασκευή του υπολειπόμενου Βόρειου τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:

 

Ε/Ξ Βασιλικής και Ε/Ξ Πηγαδίτσας : 780 άτομα προσωπικό και 440 Μηχανήματα έργου & Φορτηγά

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

 

Υποτμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Καλαμπάκας – ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ

 

Υποτμήμα Α/Κ Καλαμπάκας – Α/Κ Εγνατίας – ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

 

 

Exit mobile version