Site icon TrikalaVoice

Οι στόχοι της Περιφέρειας Θεσσαλίας στον Τουρισμό για το 2020

Σε δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προορισμό με  διεθνή αναγνωρισιμότητα αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια  η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Χάρη στο στοχευμένο πρόγραμμα  δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, τη βραβευμένη της τουριστική καμπάνια, το  έξυπνο  ψηφιακό μάρκετινγκ, την  ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά  και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός και τα υποβρύχια μουσεία, τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και   εντυπωσιακά. Επιπλέον  τα σύγχρονα και ασφαλή οδικά  δίκτυα και η  ανάδειξη  πολιτιστικών υποδομών όπως μουσεία,  αρχαιολογικοί χώροι και  μοναστήρια συνθέτουν ένα ελκυστικό τουριστικό πακέτο που φαίνεται να  ενδιαφέρει όλο και περισσότερους επισκέπτες.

 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, καταγράφεται   αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε ποσοστό 12%, αύξηση στις επισκέψεις σε Μουσεία της τάξης του 47%, αύξηση στις αφίξεις στα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου  κατά 20%,  αύξηση της κίνησης  στα λιμάνια Βόλου, Σκιάθου, Σκοπέλου, Αγιοκάμπου και Αλοννήσου κατά 18%, ενώ  στην πενταετία 2013-2018, εν μέσω  κρίσης, η Θεσσαλία καταγράφει  αύξηση 100% της απασχόλησης στις  τουριστικές επιχειρήσεις. Η διαδικτυακή προβολή της Θεσσαλίας έχει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια  followers.

 

«Όλα αυτά δεν έγιναν τυχαία, αλλά με στρατηγικό σχεδιασμό, κοστολογημένο πρόγραμμα,  σημαντικά έργα υποδομών και  αποτελεσματικές δράσεις προβολής, που   προδιαγράφουν ένα ακόμη πιο  δυναμικό μέλλον τόσο σε επίπεδο αφίξεων ξένων επισκεπτών όσο και σε επίπεδο  απασχόλησης» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβούλιου με αφορμή τη συζήτηση για την έγκριση του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το έτος 2020. «Το 2019 συνεχίσαμε να αναδεικνύουμε τη μοναδικότητα του κάθε προορισμού στη Θεσσαλία  ξεχωριστά, τις εμπειρίες που προσφέρει στον επισκέπτη, έχοντας ως κεντρικό μας σύνθημα το «THESSALY Handcrafted by time».  Οι δυνατότητες των προορισμών μας είναι ανεξάντλητες και αυτές προσπαθούμε να αναδεικνύουμε με τις κατάλληλες μεθόδους. Το εγχείρημα της προβολής όλης της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όταν διαθέτεις όλα τα είδη – κατηγορίες τουρισμού   σε μια Περιφέρεια , είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Βασικός μας στόχος είναι η ανάδειξη της Θεσσαλίας ως προορισμού με δυνατότητα 12μηνης (όλο το έτος και τις τέσσερις εποχές) προσέλκυσης επισκεπτών. Στόχος του προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2020, ο οποίος τέθηκε τα προηγούμενα έτη και υλοποιείται με σταθερό ρυθμό, είναι η προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας μας, καθώς ο τουρισμός θεωρείται ως η καταλυτική δύναμη για την τοπική μας οικονομία. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας καθιέρωσε τη Θεσσαλία ως ένα πολυδιάστατο και ανταγωνιστικό προορισμό στην εγχώρια και παγκόσμια τουριστική αγορά υλοποιώντας ένα στοχευμένο πρόγραμμα δράσης, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς στον τομέα του τουρισμού.  Επιδίωξή μας είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων αυτών μέσα από ευρείες συνέργειες για την εξοικονόμηση και ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και την επίτευξη των κοινών μας στόχων» επεσήμανε ο κ. Αγοραστός.

 

Μετρήσιμα αποτελέσματα, βραβεία  και καινοτομίες

 

Η  Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε σε περίπου 100 τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  Ήταν το 2019 η τιμώμενη Περιφέρεια στη διεθνή έκθεση Philoxenia. Απέσπασε χρυσό βραβείο στα Tourism Awards  ως η Περιφέρεια με την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής. Επιπλέον  στα  Greek Travel Awards,  τα πρώτα και μοναδικά βραβεία για τον ελληνικό τουρισμό στην Σκανδιναβία,  η Περιφέρεια Θεσσαλίας απέσπασε διακρίσεις στις κατηγορίες για τον καλύτερο τουριστικό προορισμό, τον καλύτερο γαστρονομικό προορισμό και τον καλύτερο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Στον τομέα της τουριστικής επιχειρηματικότητας, συνολικά 239   μικρές και μικρομεσαίες  τουριστικές επιχειρήσεις, θα προχωρήσουν  τα νέα επενδυτικά τους σχέδια, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και  από πόρους του Προγράμματος ΕΠΑΝΕΚ. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ανταποκρινόμενη στο έντονο ενδιαφέρον του επιχειρηματικού κόσμου, αποφάσισε να  προχωρήσει σε αύξηση του προϋπολογισμού του Προγράμματος, κατά 17,7 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που  δημιουργεί  μόχλευση στην τοπική οικονομία καθώς  οδηγεί σε επενδύσεις 35,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Το   mythessaly.com είναι μια καινοτόμα, διαδραστική  ψηφιακή πλατφόρμα  που αποτελεί το βασικό όχημα της τουριστικής καμπάνιας της Θεσσαλίας και αναλαμβάνει να ξεναγήσει το χρήστη στους ξεχωριστούς της προορισμούς με  φωτογραφικό υλικό , άρθρα  και  video. Το website της καμπάνιας «λανσάρει» το concept «Thessaly. Handcrafted by time» και εντυπωσιάζει με τον ευρηματικό και σύγχρονο τρόπο παρουσίασής της. Η περιοχή παρουσιάζεται  ως ένα εργόχειρο του χρόνου που  στο πέρασμά του έπλασε τα τοπία, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς και τους μύθους πάνω σε ένα καμβά από ιστορίες. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του πρότζεκτ ήταν το αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας με την  Marketing Greece του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων ΣΕΤΕ και περιλαμβάνει επίσης  δράσεις τεχνικής υποστήριξης για την εξοικείωση των επιχειρηματιών του τουρισμού με τις νέες τεχνολογίες. Τέλος, η παραγωγή VR videos 360 εικονικής πραγματικότητας, αποτελεί μία ακόμη πρωτοπόρο δράση τουριστικής προβολής , αφού για πρώτη φορά Περιφέρεια στη χώρα  συμμετέχει σε εκθέσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και  παρουσιάζει τους προορισμούς της με  τρισδιάστατη απεικόνιση σε video VR 360. Μια ξενάγηση εικονικής πραγματικότητας στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας,  που γοητεύει και κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.

 

Οι στόχοι για το 2020

 

Οι στόχοι της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας  για το 2020 είναι :

 

–              Αύξηση του μεριδίου της αγοράς του τουρισμού της Θεσσαλίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με τη διατήρηση των παλαιών αγορών και την αναζήτηση νέων για την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών.

–              Η εντατικοποίηση των προσπαθειών για την υλοποίηση των στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό έργων υποδομής, με έμφαση στον τομέα των μεταφορών και των δικτύων, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας. Η κατάλληλη αξιοποίηση των αεροδρομίων Νέας Αγχιάλου και Σκιάθου με περισσότερες απευθείας πτήσεις από πρωτεύουσες του εξωτερικού αλλά και συχνότερη διασύνδεση με τα δυο μεγάλα αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

–              Την προώθηση των συνεργιών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία ολοκληρωμένων  τουριστικών δικτύων με βάση τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

–              Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και  άμβλυνση της εποχικότητας του τουριστικού επαγγέλματος, με διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

–              Αξιοποίηση όλων των δεδομένων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών της Θεσσαλίας, με ανάπτυξη όλων των μορφών τουρισμού.

–      Στόχευση στον καταδυτικό, στον γαστρονομικό και στον βιωματικό  τουρισμό και παράλληλη ανάπτυξη αυτών με τις άλλες μορφές τουρισμού.

–         Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις

–       Η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού και αστικών υπηρεσιών στα οικιστικά κέντρα, η προβολή της μεσογειακής κουζίνας, διαιτητικής, γαστριμαργικής, η προαγωγή της φιλοξενίας, η διασύνδεση με τον αγροτουρισμό και τον οικολογικό τουρισμό και η δημιουργία οργανωμένων χώρων υγιεινής διατροφής και άσκησης με τη μορφή αγροτικών κτημάτων τουριστικών καταλυμάτων.

 

Συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις και άλλες δράσεις

 

 

Οι εκθέσεις που θα συμμετέχει η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο εξωτερικό και στο εσωτερικό  το 2020 είναι οι εξής:

 

Στο εξωτερικό ( 13

 

 

 

 

Στην Ελλάδα (4)

 

 

ROADSHOWS (3 )

 

 

Άλλες δράσεις

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version