Τοπικά

Ο Ο.Π.Ο.ΠΥΛΗΣ στον Κόζιακα

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου , πραγματοποιήθηκε ανάβαση από τον Ορειβατικό Περιηγητικό Όμιλο Πύλης (Ο.Π.Ο.Π.) στον Κόζιακα. Ξεκινήσαμε στις 2 Νοεμβρίου το πρωί, με αυτοκίνητο από την Πύλη και κατευθυνθήκαμε προς το χιονοδρομικό κέντρο Περτουλίου, όπου και ξεκίνησε η πεζοπορία. Η διαδρομή απ’ την Πύλη προς το Περτούλι είναι μοναδική, καθώς βλέπεις τα δέντρα με το πορτοκαλί πλέον, φθινοπωρινό τους φύλλωμα.

Ξεκινώντας την ανάβαση από το χιονοδρομικό κέντρο Περτουλίου, το πανέμορφο δροσερό τοπίο από καταπράσινα δέντρα που διανύεις, σε κάνει να ξεχνάς την ιδέα της κουραστικής διαδρομής. Ανεβαίνοντας όλο και πιο ψηλά, αν είσαι τυχερός και δεν έχει ομίχλη, βλέπεις τη μαγευτική θέα του βουνού. Στο δρόμο θα ανακαλύψεις επίσης διάφορα είδη μανιταριών και φυτών. Η διαδρομή αυτή, αν και ανηφορική, μας προσέφερε υπέροχες εικόνες της φύσης και μας κινούσε την περιέργεια για το τι όμορφο θα δούμε στη συνέχεια. Το απόγευμα, μετά από περίπου δύο ώρες πεζοπορίας, φτάσαμε στο καταφύγιο Κόζιακα, σε ύψος 1750 μέτρων περίπου, όπου και περάσαμε το βράδυ. Στο καταφύγιο μας προσέφεραν ζεστό γεύμα, καφέ και πολλά ακόμη. Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε για την κορυφή του Κόζιακα.

Η διαδρομή προς την κορυφή ήταν ελαφρώς δύσκολη, μιας και όσο πιο ψηλά ανεβαίναμε, τόσο περισσότερο αέρα και κρύο έπρεπε να αντιμετωπίσουμε. Η θερμοκρασία έπεφτε κλιμακωτά, καθώς ανεβαίναμε. Τα γάντια, το σκουφί και το αντιανεμικό, ήταν απαραίτητα για εκείνο το σημείο του βουνού. Η σωματική κούραση που νιώθαμε, ξεχάστηκε μόλις φτάσαμε στην κορυφή. Η θέα ήταν μοναδική. Το γεγονός ότι είχαμε ξεπεράσει τα σύννεφα και βρισκόμασταν πλέον στα 1901 μέτρα υψόμετρο, ήταν ενα καταπληκτικό θέαμα, πρωτόγνωρο για κάποιους. Αφού απολαύσαμε το τοπίο που βρισκόταν μπροστά μας, ξεκινήσαμε την κατάβαση. Δεν συναντήσαμε ομίχλη, οπότε μπορούσαμε πλέον να απολαύσουμε τη διαδρομή από ψηλά. Ο καιρός ήταν ευνοϊκός και είχαμε μια κατάβαση ξεκούραστη. Η ανάβαση στον Κόζιακα ήταν για πολλούς από εμάς μια εμπειρία ξεχωριστή, πρωτόγνωρη και σίγουρα θα μας παρακινήσει να συνεχίσουμε την πεζοπορία σε πολλά άλλα μέρη. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Ο.Π.Ο.Π. για αυτήν την ευκαιρία.

Κείμενο:Αργυρώ Μπαλτά

Φωτογραφίες:Στέφανος Τσιγάρας

Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook