Τοπικά

Πρόγραμμα ERASMUS+ στο 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Την εβδομάδα 17 με 21 Οκτωβρίου το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων υποδέχθηκε και φιλοξένησε τους εταίρους του από Κροατία και Πορτογαλία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος  “Growing  Young ECOlogists with STEM”.

 

 

Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων  οργάνωσε το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης  των εταίρων σύμφωνα με όσα προβλεπόταν στην αρχική πρόταση. Το πρόγραμμα περιελάμβανε συνεδρίες εργασιών και ποικίλες πολιτιστικές και σχολικές δραστηριότητες. Η τελετή  υποδοχής   έγινε στο προαύλιο του σχολείου όπου μαθήτριες ντυμένες με παραδοσιακές φορεσιές υποδέχτηκαν τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς κερνώντας τους παραδοσιακά εδέσματα ενώ στον χώρο ακουγόταν ο Ύμνος της Ευρώπης. Οι μαθητές/τριες του σχολείου μύησαν τους φιλοξενούμενους στον ελληνικό πολιτισμό παρουσιάζοντας παραδοσιακά τραγούδια, χορούς και παιχνίδια.   Στη συνέχεια  έγινε  μια αναδρομή στον πολιτισμό της Ελλάδας η οποία  ξεκίνησε από την Αρχαία Ελλάδα και έφθασε μέχρι σήμερα.

““Growing young ECOlogists with STEM”” είναι ο τίτλος του προγράμματος που πραγματοποιεί  το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων και συνεργάζεται με σχολεία της  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  της Κροατίας και Πορτογαλίας.

O πρωταρχικός στόχος του προγράμματος  είναι η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση  των μαθητών/τριών με έμφαση στον επιστημονικό τομέα STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).  Οι μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες εκπαιδεύονται  ώστε να αντιληφθούν ότι η μελλοντική τους ευημερία εξαρτάται από την ποιότητα του πλανήτη. Για να έχουμε έναν ποιοτικό πλανήτη θα πρέπει  να αναπτύξουμε και να υιοθετήσουμε στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι οργανώθηκαν στη διάρκεια παραμονής των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ποικίλα εργαστήρια και δραστηριότητες. Την εκπαίδευση των μαθητών/τριών στη χρήση STEM ανέλαβε ομάδα καθηγητών από την Επιστημονική  Ένωση για την προώθηση της δια Βίου Μάθησης η οποία είναι και εταίρος του Ευρωπαϊκού προγράμματος. Οι θεματικές των εργαστηρίων ήταν στα έξυπνα συστήματα άρδευσης, στους περιστρεφόμενους ηλιακούς συλλέκτες και στους διαδικτυακούς σηματοδότες. Οι συμμετέχοντες/ουσες στο πρόγραμμα ERASMUS είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και για την  εφαρμογή  «smart bins» (έξυπνοι κάδοι) που ανέπτυξε το ΕΠΑΛ Καλαμπάκας.  Επίσης οι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν από το  Δήμο Τρικκαίων για τα καινοτόμα προγράμματα που έχει αναπτύξει σ΄αυτόν τον τομέα.

Πολλές άλλες δραστηριότητες οργάνωσαν και ανέλαβαν εκπαιδευτικοί του 5ου Γυμνασίου. Οι δραστηριότητες και τα  εργαστήρια ήταν προσανατολισμένα: στην προστασία του περιβάλλοντος, στην  προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών,  στην διάδοση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.

Έλληνες και ξένοι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έγιναν μια δυνατή ομάδα  η οποία βοήθησε στη δενδροφύτευση στην αυλή του σχολείου, στη δημιουργία graffiti στο σχολείο εμπνευσμένη από το πρόγραμμα ERASMUS, στη δημιουργία αφίσας, στη δημιουργία γλωσσαρίου στις επίσημες γλώσσες των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και στα Αγγλικά. Επίσης οι «Ερασμίτες/ισες» ενεπλάκησαν σε  παιχνιώδεις ψηφιακές  δραστηριότητες που αφορούσαν στην ανακύκλωση, στο αλόγιστο ξόδεμα του χαρτιού και άλλων πόρων, στη μόλυνση του περιβάλλοντος, στη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και σε άλλα παρόμοια θέματα.

Τέλος συζητήθηκαν και δρομολογήθηκαν οι περαιτέρω ενέργειες που πρέπει να γίνουν σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το 5ο Γυμνάσιο ευχαριστεί τον πατέρα Δημήτριο Κυρίτση, τις Μονές Αγίου Στεφάνου και Μεγάλου Μετεώρου, το Δήμο Τρικκαίων, το Μουσείο Τσιτσάνη, τους γονείς του 5ου Γυμνασίου, τους εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Καλαμπάκας, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και γενικώς όλους όσους βοήθησαν στην  επιτυχημένη πραγματοποίηση της πρώτης  δια ζώσης συνάντησης  του προγράμματος.

Ετικέτες

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης