Site icon TrikalaVoice

Στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 -Ο καθοριστικός ρόλος Αγοραστού

Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

 

Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.

«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο Κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής. «Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 Ο καθοριστικός ρόλος του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού στην εξέλιξη του έργου

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας και προσωπικά ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έθεσαν ως πρώτη προτεραιότητα το 2011 όταν και αναδείχθηκαν η πρώτη αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση της Θεσσαλίας το “ξεμπλοκάρισμα” του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδας Ε-65 που είχε παραπεμφθεί στις καλένδες και είχε απαξιωθεί στα χρόνια της κρίσης. Ο ίδιος ο περιφερειάρχης έθεσε το ζήτημα στην τότε Κυβέρνηση Σαμαρά, είχε ο ίδιος επαφές στις Βρυξέλλες προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου και φτάσαμε το 2014 στην επανεκκίνηση των έργων, που έφεραν τη μερική ολοκλήρωση το 2017 (Ξυνιάδα-Τρίκαλα), τη σημερινή παράδοση των πρώτων 14 χλμ. του Νοτίου Τμήματος (τα υπόλοιπα αναμένονται έως το τέλος του έτους) και την εκκίνηση των έργων στο Βόρειο Τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία Οδός με ορίζοντα 3τίας.

“Είναι μια μεγάλη μέρα για τον τόπο μας” λέει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός “μια μέρα δικαίωσης των προσπαθειών που κάναμε την τελευταία 10ετία ως Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, μια μέρα που η Θεσσαλία αποκτά ακόμη ασφαλέστερη και γρηγορότερη πρόσβαση στη Νότια Ελλάδα. Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας δώσαμε και δίνουμε βάση στα έργα υποδομής. Ολοκληρώσαμε έγκαιρα το ενδοπεριφερειακό οδικό δίκτυο δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες, στους κατοίκους της Θεσσαλίας και στους επισκέπτες να μετακινούνται γρήγορα και με ασφάλεια απ’ άκρη σ’ άκρη. Με τον αυτοκινητόδρομο κεντρικής Ελλάδος Ε 65 ανοίγονται νέες προοπτικές για τη Θεσσαλία, ο τόπος μας καθίσταται ελκυστικός για νέες και μεγάλες επενδύσεις καθώς αναδεικνύεται σε κόμβο ανάμεσα σε δυο λιμάνια, αυτά του Βόλου και της Ηγουμενίτσας. Τα επόμενα χρόνια θα δούμε εκατοντάδες νέες θέσεις να ανοίγουν και εκεί στρέφουμε την προσοχή μας ως Περιφέρεια, να δώσουμε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο σε όλους, ιδιαίτερα δε στη νεότερη γενιά”.

Τώρα, το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:

 

Επισημαίνουμε ότι το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα  Τρίκαλα.

Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής:

α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο  24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου  (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα.

β) οι οδηγοί που  έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.

 

Το Νότιο Τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%. Με την ολοκλήρωσή του θα συνδεθεί με το εν λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας.

Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από Α/Κ Τρικάλων και φθάνει έως την  Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Το συνολικό του μήκος είναι  70,5 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ.  Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες , εκτιμάται ότι θα τονώσουν την  απασχόληση με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Κλείνοντας, υπενθυμίζουμε ότι ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 είναι ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

 

Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα ΤΕΝ. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και τις οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.

Exit mobile version