Site icon TrikalaVoice

Στην Πολωνία για επιμόρφωση Τρικαλινοί καθηγητές

Μέλη του προσωπικού και καθηγητές της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν από τις 2/9 έως τις 6/9/2019, στο Proszowice της Πολωνίας, στα πλαίσια της 2ης επιμορφωτικής συνάντησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «e-DO project – innovative didactic tools enhancing key competences» (Έργο e-DO – καινοτόμα διδακτικά εργαλεία ενίσχυσης των βασικών δεξιοτήτων». Σκοπός της συνάντησης ήταν η επιμόρφωση των Ευρωπαίων εταίρων οργανισμών που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα, σε θεματικές που σχετίζονται με τη χρήση εκπαιδευτικών τεχνικών και διαδικασιών διδακτικής μέσω σεναρίων διδασκαλίας στα αντικείμενα του STEM, της Αγγλικής γλώσσας και της Οικολογίας.

Η επιμορφωτική αυτή συνάντηση έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου του δήμου του Proszowice, καθώς και στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητας του, όπου και πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια. Εκεί τα μέλη του προσωπικού και οι καθηγητές της ΔΔΕ Τρικάλων είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ενεργές εκπαιδευτικές μεθόδους διδασκαλίας μέσω της δια ζώσης παρακολούθησης και συμμετοχής τους σε διεπιστημονικά σενάρια διδασκαλίας. Όλοι οι εταίροι παρουσίασαν πρωτότυπα σενάρια μαθήματος που σχεδιάστηκαν σύμφωνα με τις θεματικές και τις ανάγκες του προγράμματος. Μέρος των σεναρίων αυτών έχουν ήδη αναρτηθεί στην ειδικά σχεδιασμένη για το πρόγραμμα και ελεύθερα προσβάσιμη ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου http://edo.proszowice.pl/lms/. Με την ολοκλήρωση του έργου τον Αύγουστο του 2020 θα υπάρχουν αναρτημένα στην πλατφόρμα περισσότερα από 210 σενάρια μαθήματος στην Αγγλική, Ελληνική, Πολωνική και Πορτογαλική γλώσσα.

Οι εταίροι οργανισμοί εργαστήκαν ακόμα στις θεματικές της χρήσης νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη χρησιμοποίηση του Project Based Learning (μάθηση βάσει έργων-προβλημάτων) με στόχο την βελτιστοποίηση και αποτελεσματικότερη προώθηση της εκπαιδευτικής ανάπτυξης. Αναλύθηκαν ακόμα τα εκπαιδευτικά συστήματα των εταίρων χωρών, ενώ ακολούθησε σύγκριση πρακτικών εκπαιδευτικών λύσεων που χρησιμοποιούνται εντός των αιθουσών διδασκαλίας επισημαίνοντας ομοιότητες, διαφορές, αλλά και συζητώντας τις βέλτιστες αναδυόμενες πρακτικές. Εξετάστηκαν ακόμα εναλλακτικές τεχνικές μάθησης όπως αυτή του καταιγισμού ιδεών και της χρήσης συγκριτικών μελετών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν τέλος σε ζητήματα που αφορούν το νομικό πλαίσιο χρησιμοποίησης πηγών από το διαδίκτυο, για τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων και τις άδειες Creative Commons.

Κατά τη διάρκεια της διαμονής στην Πολωνία, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Κρακοβίας, στο κάστρο Wawel, στον πύργο της εκκλησίας της Αγίας Μαρίας, στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στο Πανεπιστήμιο των Γιαγκελόνων και στο υπόγειο μουσείο ιστορίας της Κρακοβίας. Οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν επίσης στα αλατωρυχεία της Wieliczka καθώς στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Auschwitz και του Birkenau, συγκλονιστικά τεκμήρια της θηριωδίας του ναζισμού.

Στην 2η επιμορφωτική συνάντηση του παρόντος έργου από ελληνικής πλευράς συμμετείχε η παιδαγωγική ομάδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Επίσης συμμετείχαν καθηγητές και προσωπικό από τα ινστιτούτα/οργανισμούς των εταίρων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:

·         Ο Δήμος Urzad Gminy i Miasta Proszowice και τα σχολεία αρμοδιότητας του από την Πολωνία, που είναι και ο συντονιστής του προγράμματος

·         Ο Δήμος Câmara Municipal da Madalena do Pico από τις Αζόρες της Πορτογαλίας

Οι συμμετέχοντες αποχαιρέτησαν το Proszowice και την Κρακοβία με τις καλύτερες εντυπώσεις και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη συνάντηση τους τον ερχόμενο Ιούνιο στις Αζόρες.

Exit mobile version