Site icon TrikalaVoice

ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων κατά Παπακώστα για τα “πειραματικά σχολεία”

 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί ένα νέο χτύπημα στην κατεύθυνση της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Η έκδοση της Υπουργικής απόφασης με την οποία αυξάνεται ο αριθμός των σχολικών μονάδων, που θα χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά και Πρότυπα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια να εφαρμοστεί το ακραίο νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα της Ν.Δ για την παιδεία.

Η κ. Κεραμέως είναι σταθερά προσανατολισμένη στην εκ βάθρων αλλαγή του χαρακτήρα της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Με την Υ.Α σχετικά με τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία επιχειρεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία σχολικών μονάδων διαφορετικών ταχυτήτων, τα οποία θα εξυπηρετούν τους λίγους, εκλεκτούς και «άριστους» της τάξης της, τα συμφέροντα της οποίας εξυπηρετεί. Στόχος της να επιβάλλει σταδιακά το σχολείο της αγοράς, που σύμφωνα με την έκθεση Πισσαρίδη, προβλέπει να μεταφερθούν αρμοδιότητες από το Υπουργείο Παιδείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, να συνδέεται και να διαφοροποιείται η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, ανάλογα με την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση. Οι παραπάνω επιδιώξεις συνδέονται άμεσα με την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία, όπως άλλωστε έχει ήδη επιλέξει η κυβέρνηση για τρίτη συνεχιζόμενη χρονιά μέσω του προϋπολογισμού.

Τα Πειραματικά σχολεία, όπως είναι επιστημονικά παραδεκτό, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν προτεινόμενα από αυτά προγράμματα με βάση την παιδαγωγική έρευνα, σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο, περιοδικά, με τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες.

 

Η ίδρυση προτύπων σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ενάντια στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει μεγάλους αγώνες.

Η εμπειρία της νεοφιλελεύθερης αντίληψης στην παιδεία έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα, σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί, παράγει μόνο ανισότητες, κατηγοριοποίηση και υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Πρόσφατα η βουλευτής της Ν.Δ κ. Κατερίνα Παπακώστα μετά τη συνάντησή της με την κ. Κεραμέως, δήλωσε στον τοπικό τύπο πως αποτελεί προσωπικό της στοίχημα η ίδρυση Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων στο νομό τα οποία θα παρέχουν στους μαθητές τη δυνατότητα και τα μέσα να αναπτύξουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης.

Παρέλειψε ωστόσο η κ. Παπακώστα να δηλώσει σε πόσους μαθητές αναφέρεται, τον τρόπο επιλογής τους, το τι έχουν να κερδίσουν και τι κινδυνεύουν να χάσουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς της συντριπτικής πλειοψηφίας των άλλων σχολικών μονάδων.

Αποσιώπησε επίσης το βασικότερο. Πως την ευθύνη για τη διοίκηση αυτών των σχολείων την αναλαμβάνει ένα Συμβούλιο, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο  που διορίζεται απευθείας από την υπουργό Παιδείας με υποκειμενικά και αδιαφανή κριτήρια.

Το ΕΠΕΣ έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το εκπαιδευτικό προσωπικό με τα κριτήρια που θα ορίζει το ίδιο, θα καθορίζει το πρόγραμμα, τα μαθήματα, το ωράριο των εκπαιδευτικών, τη διαδικασία επιλογής των μαθητών καθώς και τους τρόπους χρηματοδότησης των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων μέσω χορηγιών και ιδιωτικών συμφερόντων.

Τελικός στόχος ένα σχολείο ελίτ, για τους λίγους, εκλεκτούς και «άριστους».

Καταργούνται τα γεωγραφικά όρια και σταδιακά θα αποσυνδέεται η φοίτηση των μαθητών με κριτήριο τον τόπο κατοικίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους γονείς.

Στόχος  ένα μοντέλο σχολείου που μέσω της αξιολόγησης θα προσελκύει «πελάτες», χορηγούς και ιδιωτικά συμφέροντα.

Καταργείται το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και υποβάλλονται σε συνεχείς και αδιαφανείς αξιολογήσεις. Στόχος  να γίνουν σοβαρά βήματα προς τη γενίκευση της ελαστικής θέσης εργασίας καθώς και της σταδιακής απώλειας των οργανικών θέσεων στο σύνολο των εκπαιδευτικών. Κεντρικός στόχος του υπουργείου είναι να περάσει από την πίσω πόρτα η διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης και να επιβληθεί μέσω αυτής το νεοφιλελεύθερο σχολείο,  όπως το ονειρεύεται η υπουργός.

Πρωταρχική στόχευση της κυβέρνησης είναι να επιβάλει την ατομική – τιμωρητική αξιολόγηση  και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, που με πρωτόγνωρη και συντριπτική πλειοψηφία απέρριψαν οι σύλλογοι και οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.

Δημοσιεύθηκε επίσης στον τοπικό τύπο πως ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Χρήστος Τρικάλης πρότεινε τρία σχολεία της πόλης προκειμένου να χαρακτηριστούν Πειραματικά.

Οφείλει  ο κ. Τρικάλης να σεβαστεί αφενός τις αποφάσεις των συλλόγων των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων και αφετέρου τις αποφάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων και της ΔΟΕ, τους οποίους εκπροσωπούσε μέχρι πρότινος τόσο ως πρόεδρος του ΣΕΠΕ όσο ως και εκλεγμένος αιρετός των δασκάλων.

Να μην ακολουθήσει την ίδια αυταρχική τακτική της υπουργού και της κυβέρνησης που νομοθετεί με το «αποφασίζουμε και διατάζουμε», χωρίς διάλογο, χωρίς συναίνεση και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις της επιστημονικής κοινότητας.

Επιμένουμε να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε, στηρίζοντας το εκπαιδευτικό κίνημα, για ένα δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!

 

Ο.Μ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

 

Exit mobile version