Site icon TrikalaVoice

Τελειώνουν οι εκπτώσεις. Τι δείχνει έρευνα για την αγορά

Οι θερινές εκπτώσεις του 2022 ολοκληρώθηκαν σε ένα περιβάλλον πολλαπλών αντιφάσεων. Η κρίση στην αγορά ενέργειας φαίνεται πως επιδρά χωρίς  χρονική υστέρηση και με διττό τρόπο στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων: Άμεσα, λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους και έμμεσα λόγω της απομείωσης της εσωτερικής ζήτησης, εξαιτίας της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Επιπρόσθετα, η πληθωριστική κρίση, η οποία έχει ενταθεί λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, επηρεάζει καθοδικά τις προσδοκίες για το χειμώνα, καθιστώντας τα καταναλωτικά πρότυπα περισσότερο συσταλτικά. Από την άλλη πλευρά, η εντυπωσιακή αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εισπράξεων τονώνει σημαντικά την εξωτερική ζήτηση, τόσο σε σύγκριση με το 2020, κυρίως, αλλά και το 2021. Ως εκ τούτου, οι τουριστικές αγορές καταγράφουν αρκετά πιο έντονη δυναμική ανάκτησης σε σύγκριση με τις περισσότερο περιφερειακές αγορές, γεγονός το οποίο τεκμηριώνει τις χωρικές ανισότητες που φαίνεται πως επιταχύνει η ενεργειακή κρίση στο οικοσύστημα του λιανικού εμπορίου. Τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώνονται από τις έρευνες των κατά τόπους Εμπορικών Συλλόγων.

 

 

Στο πλαίσιο αυτό, το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη, 9η κατά σειρά, περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2022. Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφαίνεται μια διακοπή της πορείας προς την κανονικότητα που είχε αρχίσει να διαφαίνεται στην αντίστοιχη περυσινή έρευνα. Είναι σαφές ότι οι εξελίξεις στο λιανικό εμπόριο θα εξαρτηθούν τόσο από την πορεία του πληθωρισμού όσο και από την άμβλυνση των γεωπολιτικών εντάσεων και συγκρούσεων.

Σύνοψη αποτελεσμά των

Πίνακες και Διαγράμματα

 

Πίνακας 1: Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σας την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με το 2021; Ποσοστό
Καλύτερα από το 2021 18%
Χειρότερα από το 2021 52%
Στα ίδια επίπεδα 29%
ΔΓ / ΔΑ 1%
Σύνολο 100%

 

Πίνακας 2: Θεωρείτε ότι η επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων είναι σε υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021; Ποσοστό
Υψηλότερη 24%
Χαμηλότερη 52%
Ίδια (ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ) 24%
ΔΓ / ΔΑ 1%
Σύνολο 100%

 

Πίνακας 3: Πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο (%), θερινές εκπτώσεις των ετών 2019 έως 2022
Κίνηση Πωλήσεων 2019 2020 2021 2022
Καλύτερα 12% 4% 34% 18%
Στα ίδια επίπεδα 35% 14% 21% 29%
Χειρότερα 52% 81% 44% 52%

 

Πίνακας 4: Σε ποιο βαθμό ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων έχει προσεγγίσει τον αντίστοιχο τζίρο (θερινών) του 2019; Ποσοστό
Σε μεγάλο Βαθμό 15%
Σε μέτριο Βαθμό 33%
Σε μικρό βαθμό 23%
Σε κανένα βαθμό / καθόλου 21%
Τον ξεπέρασε 2%
ΔΓ / ΔΑ 6%
Σύνολο 100%

 

Πίνακας 5: Ποια ήταν κατά τη γνώμη σας η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης; Ποσοστό
11 έως 30 Ιουλίου 50%
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου 27%
Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου 15%
Όλες το ίδιο / Δεν υπήρχε διαφορά (Αυθόρμητα) 8%
ΔΓ / ΔΑ 0%
Σύνολο 100%

 

Πίνακας 6: Στην επιχείρηση σας, σε ποιο ποσοστό κυρίως διαμορφώθηκαν οι θερινές εκπτώσεις; Ποσοστό
1 – 10% 4%
11 – 20% 20%
21 – 30% 30%
31 – 40% 15%
41 – 50% 20%
50% και άνω 10%
ΔΓ / ΔΑ 2%
Σύνολο 100%

 

Πίνακας 7: Δεδομένης της πρόσφατης κρίσης στις τιμές ενέργειας, θεωρείτε ότι οι πωλήσεις της επιχείρησής σας την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων είναι καλύτερες ή χειρότερες από εκείνες που αναμένατε; Ποσοστό
Καλύτερες 15%
Χειρότερες 61%
Όσες περίμενα 23%
ΔΓ / ΔΑ 1%
Σύνολο 100%

 

 

Πίνακας 8: Σε μία κλίμακα από το 1 έως το 5 που 1 σημαίνει καθόλου και 5 πάρα πολύ σε τι βαθμό θα λέγατε ότι επηρεάζουν αρνητικά την επιχείρησή σας οι ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος; Ποσοστό
Καθόλου 1%
Λίγο 6%
Ούτε λίγο – Ούτε πολύ 20%
Πολύ 32%
Πάρα πολύ 41%
ΔΓ / ΔΑ 0%
Σύνολο 100%

 

 

Πίνακας 9: Σε ποιο ποσοστό έχει αυξηθεί το λειτουργικό κόστος της επιχείρησής σας κατά το τελευταίο εξάμηνο (από το Μάρτιο και έπειτα); Ποσοστό
≤ 5% 4%
6% – 10% 10%
11% – 20% 30%
21% – 30% 27%
31% – 40% 10%
41% – 50% 9%
51% – 60% 4%
61% – 70% 1%
μεγαλύτερη από 71% 3%
Δεν έχει αυξηθεί 1%
ΔΓ / ΔΑ 1%
Σύνολο 100%

 

 

Πίνακας 10: Το τελευταίο εξάμηνο (από το Μάρτιο και έπειτα) ποιο είναι το ύψος της αύξησης των τιμών αγοράς των εμπορευμάτων από τους προμηθευτές σας; Ποσοστό
≤ 5% 2%
6% – 10% 20%
11% – 20% 44%
21% – 30% 16%
31% – 40% 6%
41% – 50% 2%
51% – 60% 1%
61% – 70% 1%
μεγαλύτερη από 71% 0%
Καθόλου (αγοράζω στις ίδιες τιμές από τους προμηθευτές – ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ) 2%
ΔΓ / ΔΑ 5%
Σύνολο 100%

 

 

Πίνακας 11: Μπορέσατε να απορροφήσετε την αύξηση ή τμήμα αυτής, ώστε να μην περάσει στην τελική τιμή πώλησης των εμπορευμάτων της επιχείρησης σας; Ποσοστό
Ναι 45%
Όχι 54%
ΔΓ / ΔΑ 1%
Σύνολο 100%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ταυτότη τα της έρευ νας: Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 350 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στις θερινές εκπτώσεις και δραστηριοποιούνταν στον οικιακό  εξοπλισμό, στα ψυχαγωγικά/ επιμορφωτικά είδη και στην ένδυση/ υπόδηση. Το δείγμα καθορίστηκε βάσει στρωματοποιημένης δειγματοληψίας σύμφωνα με τη δραστηριότητα και τη γεωγραφική περιοχή της επιχείρησης.

[1] Τα δεδομένα επιτρέπουν την ενδεικτική σύγκριση μεταξύ των μεγάλων γεωγραφικών περιοχών χωρίς όμως να προσφέρονται για τη γενίκευση των συμπερασμάτων για κάθε γεωγραφική περιοχή ξεχωριστά.

 

Exit mobile version