Site icon TrikalaVoice

Τι έκανε η Περιφέρεια Θεσσαλίας για τον τουρισμό το 2020?

Η φετινή χρονιά , του 2020, ήταν η χειρότερη τουριστικά των τελευταίων 100 ετών ,παγκοσμίως . Στην κυριολεξία ¨΄εκλεισε¨ ο τουρισμός .

Από την αρχή της χρονιάς και πάλι σκοπός   μας ήταν  να αφήσουμε δυνατό το στίγμα της Θεσσαλίας  στις διεθνείς αγορές και να φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα , να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα , να αποδώσουν στο μέτρο του δυνατού όλες οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούμε για την ανάδειξη , διάδοση και προώθηση των τουριστικών προορισμών της Θεσσαλίας.

Η χρονιά ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές  για τα τελευταία 15 χρόνια και με overbookings σε πολλά καταλύματα αλλά και με κρατήσεις που αποδείκνυαν την επιμήκυνση  της τουριστικής περιόδου σε όλους τους προορισμούς της Θεσσαλίας  . Ήδη μέχρι τον Μάρτιο είχαμε συμμετάσχει σε εκθέσεις και σε workshops ,με εξαιρετικά αποτελέσματα  . Όμως από τον περασμένο Μάρτιο και μετά είχαμε να αντιμετωπίσουμε

Το  συμπέρασμα ,λοιπόν , είναι ότι δεν υπήρχε τουριστικό προϊόν

Αυτό σημαίνει συνοπτικά ότι ακυρώνεται όλο τουριστικό πλάνο που είχαμε σχεδιάσει για τη χρονιά .Και πρέπει άμεσα

άμεσα να πάρουμε αποφάσεις για

 

 

 

Τη συνεχόμενη ανοδική πορεία του τουρισμού διέκοψε η εξάπλωση της νόσου covid-19 καθώς οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και καταλυτικές με δυσμενείς επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.

 

Η εξάπλωση της νόσου σε αρκετές από τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης επισκεπτών στη χώρα μας όπως Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, ΗΠΑ κλπ, η εφαρμογή έκτακτων μέτρων και ταξιδιωτικών περιορισμών για την αντιμετώπιση της εξάπλωσής της, το αίσθημα αβεβαιότητας και ανασφάλειας μπροστά σε συνθήκες άγνωστες και πρωτόγνωρες, οδήγησαν σε μείωση της ζήτησης και τελικά σε κάμψη της τουριστικής κίνησης και στη χώρα μας.

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ πτώση κατά 94,3%, με απώλειες ύψους περίπου 1.75 δισ. ευρώ – εξαιτίας των επιπτώσεων από την πανδημία- σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων που  δραστηριοποιούνται στην παροχή καταλύματος στη χώρα κατά το β τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019 (104.682.448 ευρώ εφέτος από 1.846.435.467 ευρώ πέρσι).

 

Με βάση στοιχεία της STR (τμήμα του Ομίλου CoStar που παρέχει δεδομένα αγοράς για την ξενοδοχειακή βιομηχανία παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων προσφοράς και ζήτησης και μεριδίων αγοράς)  η μείωση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο το μήνα Μάρτιο του 2020 έφτασε στην Ελλάδα το 69,4% σε ετήσια βάση, ποσοστό μικρότερο μεν από της Ιταλίας (92,8%) αλλά μεγαλύτερο από της Γαλλίας (67,7%), της Πορτογαλίας (66%) ή της Τουρκίας (57,5%). Ενδεικτικά και μόνο, για το πρώτο τρίμηνο του 2020, αναφέρεται ότι η μείωση στην Αθήνα διαμορφώθηκε στο 32,5%, στη Θεσσαλονίκη στο 15,6% και στα τουριστικά θέρετρα στο 40,9%.

 

Κυλιόμενες έρευνες του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος αναφορικά με τις επιπτώσεις στα ξενοδοχεία από τον covid – 19 εκτιμούσαν πτώση τζίρου κατά 67% και μείωση της απασχόλησης κατά 35%. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για την πληρότητα των ξενοδοχείων το διάστημα αυτό με τον Ιούνιο να καταγράφεται σχεδόν μηδενική πληρότητα, τον Ιούλιο να κυμαίνεται από 22% την πρώτη εβδομάδα έως 40% την τέταρτη, δηλαδή μέσος όρος πληρότητας περίπου 32%, και τις δύο πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου να διαμορφώνεται γύρω στο 50%, οπότε και ξεκινά σταδιακή μείωση της ζήτησης.

 

Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις στον τομέα των οργανωμένων ταξιδιών, της εστίασης, των μεταφορών, της κρουαζιέρας και άλλων συναφών κλάδων του ευρύτερου τομέα του τουρισμού. Σύμφωνα με στοιχεία του FedHATTA μειωμένος κατά 94% ήταν ο δείκτης κύκλου εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφών δραστηριοτήτων, ως αποτέλεσμα της αρνητικής επίδρασης που είχε η πανδημία στις τουριστικές ροές στη χώρα μας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο αντίστοιχος δείκτης του 2019 για τα τουριστικά γραφεία παρουσίαζε αύξηση 11,6% σε σύγκριση με το δείκτη β’ τριμήνου του 2018, ενδεικτικό της ανοδικής πορείας που χάρασσε ο ελληνικός τουρισμός το 2019, προ κρίσης κορωνοϊού.

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ μείωση κατά 59% περίπου υπήρξε και στον τζίρο των επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης καθώς ανήλθε σε 592.729.473 ευρώ το β’ τρίμηνο εφέτος από 1.446.782.662 ευρώ το β’ τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας απώλειες 854.000.000 ευρώ.

 

Για  τη Θεσσαλία γενικότερα το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό σύμφωνα με εκτιμήσεις επαγγελματιών της περιοχής. Η επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών ως απόρροια κυβερνητικών πολιτικών διαφόρων κρατών για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της νόσου και τα όσα ακολούθησαν όπως η εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι ακυρώσεις πτήσεων, αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, εκδρομών και πακέτων διακοπών, το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών, το αρνητικό ψυχολογικό κλίμα, ήταν μια νέα πρωτόγνωρη πραγματικότητα με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι δημόσιος και ιδιωτικός τομέας.

 

Συμμετέχοντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού υπό την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού καταφέραμε να ενεργοποιήσουμς τα υγειονομικά πρωτόκολλα , να βρεθούν ξενοδοχεία καραντίνας , να έχουμε ένα μέτρο πίεσης για περαιτέρω μέτρα στήριξης και εργαζομένων  και να θέσουμε νέες στρατηγικές για την μετά covid-19 εποχή .

 

Με το άνοιγμα των εποχικών καταλυμάτων και τις πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια Ν. Αγχιάλου και Σκιάθου να ξεκινούν μόλις τον Ιούλιο, η προσέλευση ξένων επισκεπτών στην περιοχή σημείωσε σημαντική μείωση με πιο έντονες τις τάσεις σε περιοχές που εξαρτώνται κυρίως από το μαζικό τουρισμό.

 

Παρόλα αυτά και τηρουμένων των αναλογιών, η δυναμική της εύκολης οδικής πρόσβασης στη Θεσσαλία  φαίνεται να ενδυνάμωσε εν μέρει την επισκεψιμότητα των προορισμών.

 

 

 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ  ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ   2020

 

 

Όπως προαναφέραμε αλλάζοντας τα δεδομένα προσαρμοστήκαμε σε νέους στόχους αγορών που αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω .

 

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Για το 2020, η Περιφέρεια μας συμμετείχε ενεργά σε 4 τουριστικές εκθέσεις.

Συγκεκριμένα :

χώρας. Με στόχο τη διατήρηση της παρουσίας μας στην αγορά των Βαλκανίων αποφασίστηκε η συμμετοχή μας στην έκθεση κοινού στο Βελιγράδι.  Στην έκθεση συμμετείχαν  εκθέτες που ασχολούνται με τον εισερχόμενο τουρισμό, τον εσωτερικό τουρισμό και τον εξερχόμενο τουρισμό . Φέτος είχαμε πολλές κρατήσεις από Σερβία ιδιαίτερα στα παράλια της Λάρισας ,όταν όμως η χώρα έκλεισε τα σύνορα ακυρώθηκαν .

εντυπώσεις για τις δυνατότητες της τουριστικής αγοράς της Ρουμανίας, η οποία είναι αναπτυσσόμενη. Αλλά και οι τουριστικοί πράκτορες της Ρουμανίας έδωσαν τα εύσημα στην αποστολή της Θεσσαλίας και το απέδειξαν γιατί ουσιαστικά ήταν οι μόνοι απ’ο τα Βαλκάνια που κινήθηκαν αυξητικά στα παράλια της Θεσσαλίας .

 FAM TRIPS  –  PRESS TRIPS

Διοργανώθηκαν σε συνεργασία με γραφεία του Ε.Ο.Τ. στο εξωτερικό, Ενώσεις Ξενοδόχων, επαγγελματίες και άλλους συναρμόδιους Φορείς και επαγγελματίες του ευρύτερου τομέα του τουρισμού οι ακόλουθες φιλοξενίες δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων:

 

  1. Φιλοξενία Ισπανικού Τηλεοπτικού Συνεργείου. Με πρωτοβουλία της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Μαδρίτη και σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, Ισπανικό τηλεοπτικό συνεργείο επισκέφθηκε τη Θεσσαλία το διάστημα 15-19 Ιανουαρίου στο πλαίσιο γυρισμάτων για τις ανάγκες των εκπομπών «Senderos del mundo» και «Turismo rural en el mundo» που προβλήθηκαν, περί τα τέλη Φεβρουαρίου, από το δεύτερο κανάλι της ισπανικής δημόσιας τηλεόρασης RTVE. Στόχος της τηλεοπτικής παραγωγής ήταν η προβολή και ανάδειξη χωριών, παραδοσιακών οικισμών, τοπίων και του πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής στο κοινό της Ισπανίας αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών στις οποίες πρόκειται να προβληθούν οι εκπομπές.  Το τηλεοπτικό συνεργείο επισκέφθηκε το Βόλο, γραφικά χωριά του Πηλίου ενώ είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια περιπατητική διαδρομή στο δάσος Φλαμουρίου και στη λίμνη Κάρλα.Φιλοξενία ομάδας Ρουμάνων δημοσιογράφων και blogger στη Μαγνησία .
  2. Φιλοξενία Ελληνικού τηλεοπτικού συνεργείου. Τηλεοπτικό συνεργείο του Open Beyond ΤV, στο πλαίσιο γυρισμάτων της δημοφιλούς εκπομπής ποικίλου περιεχομένου «Έλα Χαμογέλα», επισκέφθηκε τη Μαγνησία  (Πήλιο και Βόλο) το διάστημα 26-29 Ιανουαρίου με σκοπό να προβάλλει τις ομορφιές της, να αναδείξει πολιτιστικές δράσεις και ανθρώπους που δημιουργούν ή πράττουν κάτι αξιόλογο στην περιοχή προτείνοντας παράλληλα, μέσω βιωματικής εμπειρίας των παρουσιαστών της εκπομπής στους πολυάριθμούς τηλεθεατές, να επισκεφθούν την περιοχή και να βιώσουν και οι ίδιοι μοναδικές εμπειρίες.

 

 

 

 

 

ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

 

  1. Ειδικό θεματικό έντυπο με τίτλο «Οι άγριες ορχιδέες του Β. Πηλίου».

Το 2020 εκδόθηκε ένα ειδικό θεματικό έντυπο με τίτλο «Οι άγριες ορχιδέες του Β. Πηλίου» με στόχο την ανάδειξη τις ιδιαίτερης χλωρίδας της περιοχής, ιδιαίτερα της αυτοφυούς ορχιδέας του Β. Πηλίου και την προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή όπως ο οικοτοτουρισμος και άλλες ήπιες δραστηριότητες στη φύση (ορνιθοπαρατήρηση, πεζοπορίες, ποδηλασία, ανεμόπτερο πλαγιάς κλπ).

  1. Ειδικός θεματικός χάρτης πολιτιστικών διαδρομών street art

Με στόχο την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού και σε συνεργασία με την Urban Act, η Περιφέρεια Θεσσαλίας – Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων εξέδωσε ένα φυλλάδιο-τουριστικό οδηγό ειδικών πολιτιστικών διαδρομών street art της πόλης του Βόλου, με χάρτη και ειδική σήμανση των κτηρίων τα οποία αποτελούν πλέον αξιοθέατο και πόλο έλξης επισκεπτών.

  1. Εκτύπωση του εντύπου «Μαγνησία δώδεκα μήνες τουρισμός» στην αγγλική γλώσσα.
  2. Τέλος εντός μηνός Οκτωβρίου προβλέπεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης ειδικού λευκώματος για τη λίμνη Κάρλα.
  3. Τέλος του έτους προβλέπεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης του ενιαίου εντύπου (τουριστικού οδηγού ) για τη Θεσσαλία με τον τίτλο GOLDEN BOOK of THESSALY . Ένας πλήρης οδηγός για τις 4 ΠΕ , όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να βρει , που θα περιηγηθεί , που θα διαμείνει και ότι θα πρέπει να δει και να γευτεί στην περιοχή για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του προορισμού .

 

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΙΝΤΕΟΣΠΟΤ.

 

 

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.

Προμήθεια επίγειων και εναέριων αντιπροσωπευτικών φωτογραφιών προορισμών της Θεσσαλίας  (αξιοθέατα, παραλίες, δραστηριότητες κλπ) σε ψηφιακή μορφή, απαλλαγμένων πνευματικών δικαιωμάτων,  για λόγους τουριστικής προβολής.

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

-Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα WINTER MED  που προωθεί τον εναλλακτικό, βιώσιμο τουρισμό  12 μήνες το χρόνο . Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Όμιλο Εδαφικής Συνεργασίας ΕΟΕΣ ΕΥΞΕΙΝΗ ΠΟΛΗ συμμετέχει στο έργο WINTERMED – Winter Islands Network for all year round Tourism ExpeRience in the MEDiterranean το οποίο χρηματοδοτείται μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εδαφικής Συνεργασίας Interreg Med. .  Το έργο WINTER MED στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ενιαίας στρατηγικής για τα νησιά της Μεσογείου με σκοπό την επέκταση της τουριστικής περιόδου σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Η στρατηγική αυτή θα αναπτυχθεί με συνεργασία φορέων από όλες τις εμπλεκόμενες χώρες και μετά από σειρά διαβουλεύσεων. Το έργο προβλέπει ακόμη την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την ανταλλαγή εμπειριών καθώς και την αξιοποίηση καλών πρακτικών και προηγούμενης εμπειρίας με σκοπό τη σταδιακή μετάβαση από ένα τουριστικό μοντέλο βασισμένο στο τρίπτυχο «καλοκαίρι-ήλιος-θάλασσα» σε ένα μοντέλο που θα αξιοποιεί τον πολιτιστικό πλούτο των νησιωτικών περιοχών σε όλη τη διάρκεια του έτους οδηγώντας σε ένα πιο βιώσιμο τρόπο οικονομικής ανάπτυξης. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ και από Εθνικούς Πόρους, έχει διάρκεια 32 μήνες και θα ολοκληρωθεί 30/06/2022.

-Συμμετοχή τση Περιφέρειας στο πρόγραμμα Για την δημιουργία του εικονικού πολιτιστικού χάρτη O – CITY συνεργάζονται 13 εταίροι από 6 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, η Σλοβενία, η Σερβία, η Ιταλία ενώ στο καινοτόμο εγχείρημα συμμετέχει κι η Κολομβία. Από την Ελλάδα εντάχθηκε το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και η εταιρία GM Studio, οι μοναδικοί Ελληνικοί φορείς. Το πρότζεκτ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εγκρίθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2: Συνεργασία για ανάπτυξη της καινοτομίας και ανταλλαγή καλών πρακτικών (Knowledge Alliances). Tο O – CITY , πρόκειται για έναν εικονικό ψηφιακό χάρτη που θα μοιάζει με την Google maps, με τη διαφορά ότι ο χρήστης θα μπορεί να κάνει κλικ σε διάφορες πόλεις και να ενημερώνεται για τα σημαντικότερα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία της Ευρώπης.

Για την επίτευξη του στόχου απαιτείται μια αρκετά χρονοβόρα και συστηματική δουλειά.

Η προετοιμασία έγινε όλο τον προηγούμενο χρόνο από το Πανεπιστήμιο και την ομάδα της GM Studio. Αρχικά έγινε η επιστημονική καταγραφή από το Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια η εικονική αποτύπωση των σημαντικών μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλίας.

Στόχοι του πρωτοποριακού προγράμματος είναι η ανακάλυψη, η προώθηση και η ενίσχυση της πολιτιστικής κληρονομιάς των πόλεων, ως μέσο για την ανάπτυξη της ταυτότητας των πολιτών και της κοινωνικής ευημερίας.

Παράλληλα με την ενθάρρυνση της δημιουργικής οικονομίας (orange economy) και την εκπαίδευση των επαγγελματιών στις δημιουργικές τεχνολογίες, καθίσταται δυνατή η ενσωμάτωση της γνώσης σε υπάρχουσες εταιρίες ενώ αποτελεί «πιλότο» για νέες. Τομείς όπως οι τέχνες και ο πολιτισμός, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με το παρελθόν, μπορούν χάρη στις νέες τεχνολογίες να θεωρηθούν ως οι βασικοί τομείς της δημιουργικής οικονομίας.

Τέλος μέσω του προγράμματος επιτυγχάνεται ο εκσυγχρονισμός των πανεπιστημίων και η ενθάρρυνση της καινοτομίας στις μεθόδους διδασκαλίας και εκμάθησης.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσω:

Ανταλλαγής γνώσεων και καλών πρακτικών μεταξύ πανεπιστημίων, επιχειρήσεων και πόλεων. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι δυνατό να δημιουργηθεί μια σημαντική πηγή για τη δημιουργία καινοτομιών, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν το περιβάλλον.

Επίσης μέσω της πλατφόρμας θα παρέχονται καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία που θα αναπτυχθούν από φοιτητές, καθηγητές και επαγγελματίες, για την προώθηση του πολιτισμού και των κοινωνικών αξιών.

Αναφέρεται ότι απο την Ελλάδα μόνο η Θεσσαλία κατάφερε να ενταχθεί και τα Μετέωρα θα είναι το πρώτο βιντεο που θα περιλαμβάνει ο χάρτης και μετά θα ακολουθήσουν Όλυμπος, Μετέωρα, υποβρύχια Μουσεία Αλοννήσου, Αρχαίο Θέατρο και Μύλος του Παππά στη Λάρισα, είναι τα πρώτα 5 σημεία αναφοράς που περιλαμβάνονται στον εικονικό χάρτη φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς που σχεδιάζειτε σε συνεργασία με 13 Πανεπιστήμια, οργανισμούς και φορείς της Ευρώπης.

 

 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΝΤΥΠΟΥ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Διανεμήθηκε πληροφοριακό υλικό στο πλαίσιο διεθνών συμμετοχών, επίσημων συναντήσεων, ευρωπαϊκών προγραμμάτων που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε διάφορες εκδηλώσεις όπως συνέδρια, ημερίδες, καθώς επίσης σε τουριστικούς πράκτορες και ταξιδιωτικά γραφεία, σε δημοσιογράφους, εκπροσώπους φορέων που επισκέφθηκαν το Νομό, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο για την περιοχή.

Ειδικότερα, υλικό στάλθηκε:

ERASMUS+ που υλοποιείται από τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας.

για την περιοχή.

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ Μ.Μ.Ε.

Κατά το 2020 πραγματοποιήθηκε άμεση και έμμεση διαφημιστική προβολή της Μαγνησίας, κυρίως μέσω φιλοξενιών τηλεοπτικών συνεργείων. Σκοπός μας , η προσέλκυση Ελληνών επισκεπτών με το μότο …ας ανακαλύψει ο καθένας μας την ¨ξεχασμένη¨ Θεσσαλία.

Ειδικότερα:

  1. Στο δεύτερο κανάλι της ισπανικής δημόσιας τηλεόρασης RTVE μέσω της φιλοξενίας τηλεοπτικού συνεργείου.
  2. Στον τηλεοπτικό σταθμό Open TV μέσω φιλοξενίας τηλεοπτικού συνεργείου.
  3. Αφιέρωμα στο ένθετο ΔΙΑΚΟΠΕΣ (θερινή έκδοση ) με παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας . Παρουσιάστηκε το πρωτόκολλο του ταξιδιώτη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για ένα ασφαλές ταξίδι, χωρίς απορίες. Ποιες είναι οι νέες προϋποθέσεις και οι υγειονομικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσει , καθώς και όλοι οι προορισμοί της Θεσσαλίας σε πάνω από 25 πολυτελείς σελίδες αλλά και στην ηλεκτρονική μορφή του οδηγού , η οποία ακόμη κυκλοφορεί στο διαδίκτυο . Επίσης προτάσεις για το που θα φάτε αλλά και τι μπορείτε να ψωνίσετε σε κάθε περιοχή και «κρυμμένες διαδρομές», εναλλακτικοί τρόποι τουρισμού αλλά και πληροφορίες για τους λάτρεις των extreme sport. Διανεμήθηκαν 42.000 έντυπα .

 

  1. Αφιέρωμα στο ένθετο ΔΙΑΚΟΠΕΣ (χειμερινή έκδοση – Νοέμβριος 2020) με παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας. Προετοιμάζουμε το υλικό .
  2. Αφιέρωμα στο περιοδικό ΞΕΝΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΣ στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής .  Η προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας ξεκίνησε ουσιαστικά 15 ημέρες πριν την κυκλοφορία του περιοδικού μέσω της διαφήμισης που έγινε σε πολλά ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά) της Θεσσαλίας ενώ την τελευταία εβδομάδα έγινε μεγάλη πανελλαδική προβολή από το ΕΘΝΟΣ της Κυριακής (ολοσέλιδο στις 26/7), το ethnos.gr (εκτενής αναφορά στα περιεχόμενα του τεύχους) και κυρίως από τον πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικό σταθμό OPEN TV ο οποίος επί αρκετές ημέρες «έπαιζε» τηλεοπτικό σποτ (πάνω από 15 φορές την ημέρα!) στο οποίο επί αρκετά δευτερόλεπτα προβάλλονταν το εξώφυλλο του περιοδικού αλλά και σελίδες από το αφιέρωμα της Περιφέρειας.  Την Κυριακή 2 Αυγούστου το περιοδικό κυκλοφόρησε ως ένθετο με το ΕΘΝΟΣ της Κυριακής, πανελλαδικά και πουλήθηκαν περίπου 18.000 αντίτυπα. Ειδικά στη Θεσσαλία το ΕΘΝΟΣ εξαντλήθηκε αν και είχε τριπλασιάσει τον συνήθη αριθμό αντιτύπων σε όλα τα σημεία πώλησης.   Στη συνέχεια έγινε επιπλέον διανομή του περιοδικού στη Θεσσαλία μέσω των εφημερίδων:

– Διάλογος Τρικάλων

– Θεσσαλία Βόλου

– Πρωινός Τύπος Καρδίτσας

Επίσης διανεμήθηκαν αρκετά αντίτυπα στους Δήμους:  – Μουζακίου, Πλαστήρα, Καρδίτσας, Πύλης, Καλαμπάκας, Αγιάς, Τεμπών, Κιλελέρ,  Ρήγα Φεραίου και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας .   Κατά γενική ομολογία το τεύχος (148 σελίδες συνολικά!) αποτέλεσε μια μεγάλη πανελλαδική προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Θεσσαλίας και λόγω του περιεχομένου του θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα στα χέρια χιλιάδων Ελλήνων και βέβαια και χιλιάδων Θεσσαλών, λειτουργώντας ως διαχρονικός πρεσβευτής της περιοχής μας.

  1. Στο δημοσιογραφικό site «News247.gr»: Το News247.gr και η 24MEDIA παρουςσίασαν για το καλοκαίρι του 2020 έναν Τουριστικό Οδηγό μέσα  από έναν διαδραστικό χάρτη, με τους 30 top προορισμούς στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα.  Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε  το microsite “Η Δική μας Ελλάδα” όπου φιλοξενείται  στην Homepage του  δημοφιλούς δημοσιογραφικού site News247, από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου . Η ενέργεια παρουσιάστηκε  μέσα από:

– Το microsite του διαδραστικού χάρτη και της αρθρογραφίας

– Σταθερό widget προώθησης του οδηγού στην Homepage του News247.gr

– Display καμπάνια για την προώθηση της ενέργειας, σε όλα τα site του ομίλου

– Το δίκτυο Best of Network, για την προώθηση της ενέργειας

– Συμπληρωματική αρθρογραφία στον Όμιλο

– Επιδραστική social καμπάνια για όλους τους προορισμούς

Όλη η ενέργεια προωθήθηκε μέσα από μία δυναμική display καμπάνια η οποία περιελλαμβανε :

α. Widget Τουριστικού οδηγού- 3 θεμάτων το οποίο προβάλλεται σταθερά στο News247.gr καθόλη τη

διάρκεα της ενέργειας, Homepage και ROS, σε desktop και mobile (52.000.000 est.impressions).

β. Super XL billboard το οποίο τρέχει τις πρώτες 10 μέρες της ενέργειας με 400.000 booked impressions

σε desktop των Oneman.gr, Ladylike.gr και Contra.gr.

γ. Banner 300×600 το οποίο θα τρέχει με 4.200.000 booked impressions σε όλη τη διάρκεια της

ενέργειας (45 ημέρες), desktop και mobile, στα News247.gr, Sport24.gr, Oneman.gr, Ladylike.gr και

Contra.gr.

News247.gr  – 22.952.934 επισκέψεις ανά έτος

 

 

  1. Στην Εφημερίδα «Ν. Αγών» Καρδίτσα – καταχωρήσεις άρθρων προορισμών
  2. Στην Εφημερίδα «Η Γνώμη» Καρδίτσα– καταχωρήσεις άρθρων προορισμών
  3. Στο portal www.karditsalive.gr – καταχωρήσεις άρθρων προορισμών – βίντεο υγειονομικών πρωτοκόλλων
  4. Στο portal www.mouzakinews.gr –  καταχωρήσεις άρθρων προορισμών– βίντεο υγειονομικών πρωτοκόλλων
  5. Στο portal www.larissanet.gr
  6. Συνεργασία με την εταιρία Greek Travel Pages με τις εξής παροχές:
  1. Θεσσαλία Τηλεόραση

Προβολές ανά εβδομάδα από 01/07/2020 έως και 30/08/2020

 

ΛΙΜΝΗ ΚΑΡΛΑ         1:05    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΜΕΤΕΩΡΑ     1:25    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΟΛΥΜΠΟΣ    1:10    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΠΑΡΑΛΙΑ Π.Ε. ΛΑΡΙΣΑΣ     1:10    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΠΗΛΙΟ           1:20    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ 1:10    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΣΠΟΡΑΔΕΣ   1:13    3 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

 

  1. ΣE  portals συνεντεύξεις του περιφερειάρχη και του Εντεταλμένου Συμβούλου Τουρισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας    να παρουσιάζουν και αναλύουν το λόγο να κάνει κάποιος διακοπές στη Θεσσαλία

 

  1. Στο portal GRTIMES με banners και native άρθρα για τους προορισμούς στη Θεσσαλία

 

  1. Στο Party fm 97,1 –  Αναμεταδόσεις ανά εβδομάδα από 01/07/2020 έως και 30/08/2020  –  σποτ0:44         –  3 ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ

 

  1. Προβολή των video μέσω των youtube, fb και ιnstagram

 

  1. Παγκόσμια προβολή των εγκαινίων του Παρθενώνα των ναυαγίων ,υποβρύχιο μουσείο Αλοννήσου σε τηλεοπτικά κανάλια

πανελλήνιας εμβέλειας και έντυπα και ιστοσελίδες πανελλαδικών social media (όπως skai, ert) και παγκόσμιων (όπως CNN , FORBES , ABC , LEFIGARO , GUARDIAN , AL ARABIYA , RUSSIA 1 , LEMONDE  κτλ)

 

  1. Προβολή με banner , αρθρα παρουσίασης προορισμών αλλά και +20.000 newsletters στο portal MoneyTourism  . newsletters στη βάση δεδομένων των παραληπτών και στις εξής λίστες:

– Ελληνικά τουριστικά γραφεία.

– Travel agents & t.o. Αγγλίας, Γερμανίας, Αυστρίας, Βελγίου, Καναδά, Ολλανδίας, Ελβετίας & Η.Π.Α..

– Ξενοδοχεία Ελλάδας.

– Ξενοδοχεία Κύπρου.

 

  1. Διαφήμιση στα SEAJETS . Προβάλλαμε την ενδοχώρα της Θεσσαλίας μς βίντεο σποτ για ΜΕΤΕΩΡΑ , ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ . Προβολή των προορισμών στο δίκτυο 20 οθονών που είναι τοποθετημένες στα 4 μεγαλύτερα και ταχύτερα πλοία της SEAJETS.  To Digital Signage είναι μία ενέργεια, με εντυπωσιακές δυνατότητες στοχευμένης προβολής. Αφορά προβολή συγχρόνως σε 20 οθόνες στα δύο γρηγορότερα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία της Μεσογείου και ειδικότερα στο Terra Jet χωρητικότητας 2.000 επιβατών, στο World Champion, χωρητικότητας 1.300 επιβατών, όπως στα επίσης ταχύπλοα Paros Jet χωρητικότητας 800 επιβατών και Power Jet χωρητικότητας 800 επιβατών, για όλα τα δρομολόγια, όλο το 24ωρο.

Αναλυτικότερα:

Το δίκτυο αποτελείται από οριζόντια τοποθετημένες οθόνες διάστασης 43’’.

Το περιεχόμενο που προβάλλεται ελέγχεται κεντρικά από την PMS Media μέσω εξειδικευμένου λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού σήματος.

Παρέχεται η δυνατότητα προβολής σταθερής μακέτας ή video διάρκειας έως 20’’. Το μήνυμα προβάλλεται παράλληλα και στις 20 οθόνες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε κοινόχρηστους, πολυσύχναστους χώρους στα 4 μεγαλύτερα πλοία της εταιρείας.

Τα μηνύματα προβάλλονται ακατάπαυστα καθ’ όλη τη διάρκεια των ταξιδιών των πλοίων σε όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά – Ραφήνα – 7 ημέρες την εβδομάδα – 4 εβδομάδες τον μήνα.

Είναι ένα ιδανικό μέσο για την επικοινωνία προϊόντων και υπηρεσιών σε δυναμικά κοινά που ταξιδεύουν στα νησιά των Κυκλάδων (Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο Νάξο, Ίος, Τήνο, Σύρο, Άνδρο)

Συχνότητα προβολής:                            κάθε 10 λεπτά καθ’ όλη τη διάρκεια των δρομολογίων

Αριθμός προβολών ανά μήνα:             6 προβολές / ώρα x 16 εκμεταλλεύσιμες ώρες x 30 ημέρες = 2.900 προβολές / οθόνη x 20 οθόνες = 58.000 προβολές μηνιαίως – Με δεδομένο πως οι οθόνες είναι τοποθετημένες σε πολυσύχναστα σημεία η συνολική θέαση αυξάνεται κατακόρυφα αν πολλαπλασιάσετε τις παραπάνω προβολές με τον αριθμό των ατόμων που τις βλέπουν κάθε φορά. Τα τέσσερα πλοία μεταφέρουν συνολικά 4.900 επιβάτες ανά δρομολόγιο.

 

  1. Αφιέρωμα στην γερμανική και ρωσική έκδοση του moneytourism . Οι δύο αυτές εκδόσεις, με την εξαιρετικά πολυτελή υφή τους, την άρτια αισθητική και το πλούσιο περιεχόμενο, με τις μοναδικές ομορφιές της Ελλάδας, των ξενοδοχείων και των τουριστικών επιχειρήσεών της, συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του ελληνικού Τουρισμού, αλλά και κάθε επιχείρησης ξεχωριστά. Πιο αναλυτικά, η γερμανική έκδοση, που  κυκλοφόρησε σε 15.000 αντίτυπα,  βρίσκεται στο γραφείο του ΕΟΤ στην Φραγκφούρτη, ενώ έχει διανεμηθεί στους  Tour Operators και Travel Agents, των γερμανόφωνων χωρών.  Ακόμη, διενεμήθηκε

 

–       Σε όλους τους tour operators της Γερμανίας

 

–     Σε 10.540 travel agents της Γερμανίας

 

–    Σε 3.140 travel agents της Aυστρίας

 

–      Σε 1.450 travel agents της Ελβετίας

Η ρωσική έκδοση του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η οποία έχει διανεμηθεί μέσω ταχυδρομικών αποστολών:

 

–      Στα γραφεία του Ε.Ο.Τ. στην Ρωσία

 

–      Σε Ρώσους Tour Operators και Travel Agents

 

Ακόμη, διενεμήθηκε   σε 11.500 ρωσικούς tour operators και travel agents.

Επίσης με  συμφωνία της εταιρίας, με την GLOBAL VISA CENTER, η ρωσική έκδοση του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, τοποθετήθηκε  στα visa centers της Ρωσίας (τα σημεία παραλαβής της βίζας ) , διαθέσιμη για ανάγνωση, αλλά και για να την πάρει μαζί του ο Ρώσος τουρίστας.

 

 

 

ΛΟΙΠΕΣ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

–           Διαβούλευση και παρουσίαση και ουσιαστική συζήτηση πάνω στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής και στις 4 Π.Ε. με τους επαγγελματίες του τουρισμού και τους εκπροσώπους των Δήμων .

–           Προμήθεια διαφόρων αναμνηστικών δώρων για λόγους τουριστικής προβολής.

–         Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με BIKE FRIENDLY . Η πρώτη Περιφέρεια που γίνεται φιλική προς το ποδήλατο με την υπογραφή του συμφώνου με τον συγκεκριμένο φορέα .

 

 

Τα στοιχεία αποτελούν τμήμα της εισήγησης μου για το θέμα ¨Πρόγραμμα  Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το 2021 ¨

στο τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Θεσσαλίας το οποίο διεξήχθη μέσω τηλεδιάσκεψης .

 

 

Γιάννης Μπουτίνας

Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού

Περιφέρειας Θεσσαλίας

Exit mobile version