Τοπικά

Καταλήψεις σε Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στα Τρίκαλα

Διανύουμε μια ιστορική απόφαση για το φοιτητικό κίνημα. Ο Φοιτητικός Σύλλογος του Τμήματος Διαιτολογίας & Διατροφολογίας στα Τρίκαλα έδωσε ξεκάθαρο μήνυμα εναντίωσης στην ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων και στην εμπορευματοποίηση της γνώσης.

 

Αδιαμεσολάβητα, αποφασίστηκε κλείσιμο του Τμήματος με 104 άτομα (130 άτομα σύνολο) υπέρ της κατάληψης. Πρόκειται για την πρώτη κατάληψη ακαδημαϊκού ιδρύματος στα Τρίκαλα Θεσσαλίας από την δημιουργία του πρώτου τμήματος (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) στην πόλη, το 1994. Η αγανάκτηση γενικεύεται και στην επαρχία, επεκτείνοντας τον φοιτητικό αγώνα από τα μεγάλα αστικά κέντρα και στη περιφέρεια. Το ποτάμι μεγαλώνει και πίσω δε γυρνά.

 

Δελτίο Τύπου του Συντονιστικού Κατάληψης του Τμήματος Διαιτολογίας & Διατροφολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Χαιρετίζουμε το κύμα των Φοιτητικών Καταλήψεων (περισσότερες από 150 καταλήψεις ακαδημαϊκών ιδρυμάτων) και τους Φοιτητικούς Αγώνες συνολικά. Στο πλαίσιο αυτό, διανύουμε μια ιστορική απόφαση για το φοιτητικό κίνημα. Ο Φοιτητικός Σύλλογος του Τμήματος Διαιτολογίας & Διατροφολογίας στα Τρίκαλα έδωσε ξεκάθαρο μήνυμα εναντίωσης στην ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων και στην εμπορευματοποίηση της γνώσης. Αποφασίστηκε κλείσιμο του Τμήματος με 104 άτομα (130 άτομα σύνολο) υπέρ της κατάληψης. Πρόκειται για την πρώτη κατάληψη ακαδημαϊκού ιδρύματος στα Τρίκαλα Θεσσαλίας από την δημιουργία του πρώτου τμήματος (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) στην πόλη, το 1994. Η αγανάκτηση γενικεύεται και στην επαρχία, επεκτείνοντας τον φοιτητικό αγώνα από τα μεγάλα αστικά κέντρα και στη περιφέρεια. Το ποτάμι μεγαλώνει και πίσω δε γυρνά!

Θέση του Φ.Σ.Τ.Δ.Δ. σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης για την παράκαμψη του Άρθρου 16 του Συντάγματος και την δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Με αφορμή την 104η Σύνοδο Πρυτάνεων, την πρόθεση της παρούσας Κυβέρνησης για την αναθεώρηση του Συντάγματος και την αναδιατύπωση του Άρθρου 16 που αφορά την παιδεία, την τέχνη και την επιστήμη, ο Φ.Σ.Τ.Δ.Δ. κρίνει σκόπιμο να τοποθετηθεί επί των σχεδίων της Κυβέρνησης για την νομιμοποίηση της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Συγκεκριμένα, εκφράζει την διαφωνία του στην παραπάνω πρόθεση της κυβέρνησης για τους εξής λόγους:

Η χρόνια υποχρηματοδότηση των δημόσιων πανεπιστημίων σε συνδυασμό με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων υποβιβάζει την αξία και την υπόληψη των πρώτων, καθώς τα ιδιωτικά έχουν την δυνατότητα να συλλέγουν και να διαχειρίζονται ελεύθερα τους αυξημένους οικονομικούς πόρους που διαθέτουν. Ο στοχευμένος περιορισμός της ανάπτυξης της δημόσιας παιδείας και την δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την ιδιωτική, έχει ως στόχο τη σταδιακή αποδόμηση και κατάργησή της, κάνοντας την ανώτατη εκπαίδευση διαθέσιμη μόνο στους έχοντες των απαραίτητων οικονομικών και περιουσιακών πόρων…

Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων κερδοσκοπικού χαρακτήρα συνιστά ως κύριο στόχο όχι την παροχή εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας, αλλά την μεγιστοποίηση του κέρδους. Αυτό δύναται να επιτευχθεί με την υλοποίηση προγραμμάτων σπουδών που υπολείπονται σε σύγκριση με τα αντίστοιχα δημόσιων πανεπιστημίων και πρόσληψη αμφιβόλου ποιότητας διδακτικού προσωπικού, την παραγωγή έρευνας με σκοπό το κέρδος και όχι την παραγωγή γνώσης και αποκάλυψης της αλήθειας. Τέλος, η απουσία πλαισίου για την αξιολόγηση των φοιτητών των εν λόγω ιδρυμάτων και των προϋποθέσεων που αυτοί θα πρέπει να πληρούν για την απόκτηση πτυχίου, συμβάλλει στην καθιέρωση της χαμηλού επιπέδου και αποκλειστικής για τους έχοντες πόρους, παιδείας.

Παράλληλα, πολλά τμήματα σε αυτό το πλαίσιο θα κλείνουν ή/και θα συγχωνεύονται με άλλα, επειδή από μόνα τους, λόγω του μειωμένου προσωπικού και φοιτητικού τους δυναμικού, θα αδυνατούν να επιβιώσουν. Το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της δυναμικής των δημοσίων Πανεπιστημίων στη ποσότητα των φοιτητών που θα μπορεί να στηρίξει.

Ο παραπάνω ισχυρισμός ενισχύεται αν κανείς εξετάσει το παράδειγμα των νοσοκομείων. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), υποβαθμίζεται καθημερινά εξαιτίας της ανάπτυξης των ιδιωτικών νοσοκομείων. Όσα κρατικά νοσοκομεία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν κλείνουν, ενώ άλλα προκειμένου να επιβιώσουν συγχωνεύονται. Έτσι μειώνεται η δυναμική περίθαλψης ανθρώπων και η ποιότητα παροχών λόγω της υποστελέχωσης φθίνει διαρκώς. Άλλο ένα παράδειγμα υπονόμευσης της δημόσιας, δωρεάν παιδείας αποτελεί η Μεγάλη Βρετανία και η Αμερική. Για παράδειγμα η ίδρυση ιδιωτικών οδήγησε στην επιβολή διδάκτρων και στα δημόσια πανεπιστήμια για λόγους επιβίωσης τους, ενώ ο ανταγωνισμός των 2 οδήγησε σε συνεχή αύξηση των διδάκτρων και των 2. Στη Μεγάλη Βρετανία, τα ελάχιστα δίδακτρα το 2004 ήταν 3.000/χρόνο, ενώ το 2010 τα ελάχιστα δίδακτρα έφτασαν 9.000/χρόνο.

Να ακολουθήσουμε τον δρόμο που έχει χαράξει εδώ και δεκαετίες το φοιτητικό κίνημα, ενισχύοντας τον αγώνα των μεγάλων αστικών κέντρων και ξεκαθαρίζοντας την άρνηση προς το νομοσχέδιο ‘’Ελεύθερα Πανεπιστήμια’’ και στην επαρχία.

Απαιτούμε:

  • –  Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο ‘’Ελεύθερα Πανεπιστήμια’’.
  • –  Όχι νομιμοποίηση της ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων και διατήρηση της

    γνώσης ως δημόσιο αγαθό.

  • –  Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών των φοιτητών.
  • –  Ποιοτική και δωρεάν σίτιση για όλες και όλους τους φοιτητ(ρι)ες.
  • –  Δωρεάν μετακινήσεις για εντός και εκτός Τρικάλων για τους φοιτητές.
  • –  Ανέγερση φοιτητικών ποιοτικών εστιών.
  • –  Δημιουργία κτηρίου που καλύπτει τις ακαδημαϊκές ανάγκες των φοιτητών και των

    ερευνητών με όλο τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

  • –  Άμεσες μονιμοποιήσεις των συμβασιούχων εργαζόμενων και πρόσληψη νέων για να

    σταματήσει η υποστελέχωση των ακαδημαϊκών μας ιδρυμάτων.

    Αποφασίσαμε:

  • –  Κατάληψη 4 μέρες, από Δευτέρα (29/01) έως και Πέμπτη (01/02)
  • –  Συμμετοχή στο Πανελλαδικό Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο την Πέμπτη (01/02), στη

    13.00

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης