Στην ανάγκη υλοποίησης του έργου συμφώνησαν φορείς σε ημερίδα το απόγευμα του Σαββάτου στην Καλαμπάκα.
Δυστυχώς, όμως, παρά την ανάγκη υλοποίησης του έργου δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για την προοπτική αυτή. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με Γρεβενά και Κοζάνη, αλλά και με Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή μας. Ωστόσο το κόστος είναι τεράστιο.
Συγκεκριμένα το τμήμα Καλαμπάκα – Γρεβενά – Κοζάνη μήκους 96 χιλ., έχει μελέτη οριστική με προϋπολογισμό 736 εκατ. ευρώ. Απομένουν οι μελέτες τεχνικών έργων για 20 χιλ. σηράγγων και 8 χιλ. γεφυρών και οι Η/Μ για την ηλεκτροκίνηση. Συνοπτικά έχει ολοκληρωθεί το 50% των μελετών.
Για το τμήμα Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα υπάρχει προμελέτη με εκτιμώμενο κόστος 1,50 δισεκατομμύρια ευρώ και ωριμότητα περίπου στο 20% των μελετών. Ίσως οι μελλοντικές γενιές ζήσουν το… όνειρο που δε θα ζήσουμε εμείς!!!…